ترویج وقف در جامعه یک ضرورت است

حجت الاسلام کرمی، بر ضرورت ترویج وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: وقف به عنوان یک امر پسندیده باید در جامعه ترویج یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان امروز در آئین تجلیل از یاوران و بزرگداشت وقف استان بر ضرورت ترویج وقف در جامعه تاکید کرد و گفت: وقف به عنوان یک امر پسندیده باید در جامعه ترویج یابد.

وی با اشاره به اینکه تلاش شده است جایگاه موقوفات بر اساس نیات واقفان ارتقا یابد، گفت: وقف ظرفیت بزرگی است و انتظار می رد تا دیگر دستگاه ها نیز در این زمینه با مجموعه اوقاف همکاری کنند.

به گفته حجت الاسلام کرمی، با توجه به مشارکت اوقاف در برنامه های ملی و مذهبی، این مجموعه در ارائه گزارش معذوریت‌هایی دارد، چرا که بنا ندارد با عکس مراجعه کنندگان خود تبلیغ کند، از این رو بسیاری از خدمات قابل گزارش نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با یادآوری اینکه ماهیت وقف، اقتصادی و مادی است، تصریح کرد: با وجود اینکه اوقاف دستگاه فرهنگی به شمار نمی رود ولی در شورای فرهنگ عمومی عضو است.

این مسئول با بیان اینکه همه درآمدهای اوقاف استان در استان هزینه‌ می‌شود، افزود: این درآمدها بر اساس نیات واقعیت و دستورالعمل‌های موجود مصرف می‌شود.

کرمی خاطرنشان کرد: به دلیل آشنا نبودن با قوانین و دستورالعمل های وقف، قضاوت‌ها و تحلیل‌های در مورد اوقاف اغلب غیرکارشناسی است.

کد خبر 1727027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha