در دین مبین اسلام، تاکید ویژه ای به سنت حسنه وقف شده است

آیت الله خاتمی از پیامبر گرامی اسلام به عنوان نخستین واقف یاد کرد و گفت: سنت حسنه وقف سیره ائمه معصومین(ع) بوده و در دین مبین اسلام نیز به آن تاکیده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان امروز در مراسم تجلیل از حامیان وقف اظهار کرد: همه باید در حوزه وقف احساس مسئولیت کنند چرا که استفاده از وقف فراگیر است.

وی با یادآوری اینکه همه از منافع وقف استفاده می کنند، گفت: این بهره گیری از آثار وقف از اقامه نماز در مسجد تا استفاده از مراکز آموزشی و یا درمانی را شامل می‌شود.

امام جمعه زنجان از پیامبر گرامی اسلامی به عنوان نخستین واقف یاد کرد و گفت: سنت حسنه وقف سیره ائمه معصومین(ع) بوده و در دین مبین اسلام نیز به آن تاکیده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بر وقف دسته جمعی تاکید کرد و یادآور شد: در حال حاضر وقف به صورت معمول با توجه به وضعیت اقتصادی چندان میسر نیست.

به گفته آیت الله خاتمی، وقف یک آجر برای ساخت مسجد، به منزله ساختن خانه توسط خدا در آخرت است چنانکه مسجد اعظم قم هم به همین شیوه احداث شده است.

وی وقف جمعی، خانوادگی و محله‌ای را یک ابتکار جالب و خوب دانست و ادامه داد: زنجان هم موقوفات خوبی داشته که شاید در مقاطع بد عمل شده است، ولی در دوره کنونی سعی شد که کارها روی روال قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی همت زیادی را به کار گرفت تا وقف احیا و ساز و کار پیدا کند، خاطرنشان کرد: با فتوای ابتکاری امام راحل در حوزه وقف، گره‌ها باز و خطاها اصلاح شد.

کد خبر 1727035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha