نقش موثر صدقه جاریه در ماندگاری نام انسان ها/ مجموعه اوقاف یک نهاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است

حجت الاسلام مهدیان گفت: مجموعه اوقاف و امور خیریه در کنار خدمات متعددی که به اقتضای نیات واقفین و نذورات مردم به بقاع متبرکه دارند، یک نهاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حجت الاسلام حسین مهدیان امروز (پنجشنبه ۱۳ مهر) در همایش یاوران وقف استان گلستان در آستان مبارک امامزاده عبدالله(ع) گرگان گفت: یاد همه انسان های شریف و نیک سرشت و آینده اندیش و عزیزانی که از مال خود در جهت رفع فقر، فساد و سختی و مشکلات جامعه گذشتند و نهایت سعی خود را در رفع همه نگرانی های جامعه داشتنند را گرامی می داریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: در آیات کریمه الهی در حوزه تبلیغ و ترویج این سنت حسنه، خیرخواهی و احسان و هم در حوزه ترغیب جامعه به افعال و اقدامات خداپسندانه اشاره شده است.

وی ادامه داد: کار خداپسندانه و انجام فعل حسن و پس انداز کردن برای آینده، در نزد خداوند متعال محفوظ می ماند. آنچه که باقی می ماند باقیالت و صالحات زینت آخرت برای انسان ها است.

حجت الاسلام مهدیان خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انسان ها سعی بسیار کردند نام خودشان را ماندگار کنند و یاد آنها بعد از مرگ هم زنده باشد.

وی اظهارداشت: در تعابیر بزرگان دین ما و رسول گرانقدر اسلام، از سه عامل به عنوان عوامل ماندگار ماندن نام انسان بعد از مرگ یاد می کنند، اولین موضوع در خصوص مانا بودن و ماندگار بودن نام انسان، صدقه جاریه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: مجموعه اوقاف و امور خیریه در کنار خدمات متعددی که به اقتضای نیات واقفین و نذورات مردم به بقاع متبرکه دارند، یک نهاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است یعنی وقف در سه حوزه مهم احتیاج روز جامعه کاربرد دارد.

وی افزود: وقف در حوزه مولدسازی و اقتصادی حرف برای گفتن دارد و در حوزه های مختلف این نهاد مقدس مشغول خدمات رسانی به جامعه است.

حجت الاسلام مهدیان ادامه داد: اوقاف در حوزه دامپروری، دامداری، کاشت گیاهان دارویی، آبزی پروری دریایی و پرورشی با ایجاد ارزش افزوده و بهره وری از موقوفات توانسته نقش مهمی را ایفا کند.

وی گفت: اوقاف در حوزه اجتماعی نیز که یکی از دغدغه های امروز است با ایجاد مراکز افق در بقاع متبرکه در حوزه های مختلف فعالیت می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه امروز بقاع متبرکه در سه حوزه مهم اشتغال فعالیت دارند، افزود: آموزش و توانمندسازی، ایجاد اشتغال و خیریه و بازاریابی از فعالیت های انجام شده در حوزه اشتغال بقاع متبرکه استان است.

وی از افتتاح ۲ کارگاه شمیم خدمت همزمان با هفته وقف در امامزاده عبدالله (ع) گرگان خبر داد و گفت: در این هفته، کارگاه خیاطی و کناف و حصیربافی با اشتغالزایی ۲۰ تا ۳۰ نفر به منظور برخورداری از خانواده های کمتر برخوردار در این هفته افتتاح می شوند.

حجت الاسلام مهدیان خاطرنشان کرد: طرح شمیم حسینی نیز به منظور حمایت از هیئت های مذهبی با حمایت بیش از ۵۰۰ هیئت مذهبی از محل موقوفات امسال اجرا شد.

وی اظهارداشت: در حوزه فرهنگی نیز اقدامات شایسته ای در قالب طرح های مختلف انجام شده که قرار یازدهم، ضیافت الهی و نشاط معنوی از جمله این فعالیت ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان، آغاز اجرای پروژه های مختلف و مردمی سازی در حوزه های مختلف را از دیگر برنامه های اوقاف برشمرد.

کد خبر 1727185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha