لزوم معرفی علمی تعالیم انسان ساز قرآن کریم به دنیا

آیت الله آملی لاریجانی گفت: کتاب خدا قرآن کریم که بر قلب نازنین رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) نازل شده، سرشار از تعالیم انسان ساز است می طلبد این مصحف شریف به زبان علمی به جهان منعکس شود که همان امر تفقه در دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، آیت الله صادق آملی لاریجانی- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در نخستین همایش ملی دارالمومنین که در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد، ضمن اشاره به پیشیه دینی و علمی مردمان شریف بابل و اینکه وجود علما برجسته ای نظیر سیدالعلما بوده که در ارتقا بعد معنوی این شهرستان تاثیر بسزایی داشته است، اظهار کرد: مولفه های مهمی در ایجاد تمدن، سابقه تاریخی، اقتصادی و فرهنگی یک کشور، استان و شهر تاثیر دارد اما مهم ترین مولفه شکل گیری سبقه یک منطقه امرشرعی، دینی و قرآنی یعنی فهم اصول دین است.

وی با اشاره به پیشینه انقلابی، جهادی و ایثارگری مردمان بابل در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت:هرگاه خداوند بخواهد به مردمی خیربرساند روحشان را پاک می کند و او را به سمت تفقه در دین سوق می دهد.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اینکه آیت الله هادی روحانی(ره) پدر امام جمعه بابل از علمایی بود که برای انجام تمام وظایف زمین افتاده داوطلب بود و به دنبال شان و مقام نبود، افزود: آیت الله شیخ هادی روحانی (ره) نماینده اسبق ولی فقیه درمازندران از علما برجسته ای بود که شاگردی بسیاری از علما شاخص خود را کرده بود وجود این علما شهرستان بابل را ساخته و هویت بخشیده است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم و روایات به یادگار مانده از ائمه اطهار(علیهم السلام) مملو از نکات تربیتی و اخلاقی، برلزوم تبیین و ترویج مباحث تربیتی و اخلاقی بین نسل نو تاکید کرد.

آیت الله آملی لاریجانی پرداختن به مولفه های اثرگذار در علوم انسانی را از ضروریات برشمرد و گفت: امروزه دنیا به این امر واقف است که باید به ارتباط بین علوم پزشکی و علوم انسانی توجه کند.

وی بیان کرد: کتاب خدا که بر قلب نازنین رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) نازل شده، سرشار از تعالیم انسان ساز است می طلبد این مصحف شریف به زبان علمی به جهان منعکس شود که همان امر تفقه در دین است.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: وظیفه روحانیت امروز بسیار سنگین است زیرا به برکت روحانیت باید تفقه در دین داشته باشیم و این نه تنها وظیفه روحانیت بلکه وظیفه همه مسلمانان است.

وی به تاثیر ۱۰۰ درصدی نگاه توحیدی در جنبه های مختلف فرهنگی، هنری، علمی، حاکمیتی و سیاسی اشاره و اذعان کرد: متاسفانه برخی از اوقات بین زندگی روزمره و نگاه توحیدی فاصله افتاده است که باید بیش از پیش به این تقویت نگاه توحیدی در سطوح مختلف جامعه توجه شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اگر کسی خدا را قدرت مطلق بداند دیگر از ابرقدرت های خارجی نمی هراسد، نمی گویم نگاه دیپلماسی نداشته باشید می توانید با کشورهای دیگر مراوده داشته باشید اما پشتوانه هر ارتباطی نگاه توحیدی باشد.

کد خبر 1727201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha