کار کم و سود زیاد دو واژه فریبنده کلاهبرداران اینترنتی است

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: کار کم و سود زیاد دو واژه فریبنده کلاهبرداران اینترنتی در فضای مجازی است که شهروندان مراقب این دسیسه ها باشند.

سرهنگ «مصطفی مرتضوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به سو استفاده کلاهبرداران اینترنتی با شکرد سود زیاد و کار کم اظهارداشت: در هیج جامعه ای بدون کار و تلاش کسب منفعت امکان پذیر نیست و آنچه که افراد سودجو آن را فرصتی برای خود ساخته اند، همین موضوع بوده و باعث شده افراد جامعه به ویژه جوانان را تحریک کند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان افزود: کار کم و سود زیاد دو واژه فریبنده کلاهبرداران اینترنتی در فضای مجازی است که شهروندان مراقب این دسیسه ها باشند که دارایی و مال خود را از دست ندهند.

وی ادامه داد: مجرمین فضای مجازی با ایجاد بستر در شبکه های اجتماعی کسب و کار در خانه را با همین شگرد مطرح کرده و با دریافت وجه برای سرمایه گذاری، پول افراد را به سرقت برده و هیچ راهی برای پیگیری هم ندارند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به تشکیل یک پرونده با 6500 شاکی تحت همین عنوان در استان اصفهان، تصریح کرد: 6500 نفر با انگیزه کسب روزانه پنج میلیون تومان پول فریب خورده و دارایی خود را از دست داده اند.

وی به افراد جویای کار توصیه کرد، کسب و کارهای معتبر همواره دارای مجوز رسمی و همچنین از طریق درگاه های الکترونیکی مجاز در صفحه وب فعالیت می کنند و نباید به فراخوان های شبکه های اجتماعی اعتماد کرد.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان خاطرنشان کرد: همین بی دقتی ها باعث سودجویی افراد و کسب منفعت آنان شده و بسیاری با از دست دادن مال و داریی خود، گرفتار شده اند.

کد خبر 1727229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha