مهدویت محور مشترک امت اسلام است|لزوم فرهنگ سازی برای وقف به نیت امام زمان(عج)

حجت الاسلام نصوری به هفته وقف اشاره کرد و خواستار تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی برتبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی شد و گفت: وقف متناسب با نیاز روز به ویژه وقف به نیت ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار فرج باید مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری-خطیب موقت جمعه ساری در خطبه های نمازجمعه امروز(۱۴مهر) در جمع نمازگزاران مصلی امام خمینی(ره) مرکز مازندران، اظهار کرد: خودم و همه شما نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت و سفارش می کنم. امید است انسان متقی و اثرگذار برای امر فرج امام زمان(عج) باشیم.

مهدویت محور مشترک امت اسلام است|لزوم فرهنگ سازی برای وقف به نیت امام زمان(عج)

وی به هفته وحدت اشاره کرد و افزود: روز به روز حرکت اسلام رو به رشد است.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه شیعه و سنی به قرآن کریم اعتقاد دارند اما اگر غرب به قرآن اهانت می کند نشان از این دارد که اندیشه غرب نسبت به سعادت بشر به بن بست رسیده و می خواهند قرآن را به عنوان یک حرکت ناکارآمد به دنیا معرفی کنند، گفت: ما مسلمانان باید روز به روز عامل تر به دستورات قرآن باشیم.

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) نیز باور مشترک بین همه مسلمانان است، ادامه داد: اطاعت و تابعیت از پیامبر باید نقشه راه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی بکار بسته شود.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه مهدویت نیز می تواند محور وحدت بین همه مسلمانان و دیگر مذاهب باشد، افزود: مطابق روایات دینی، کسی که منکر مهدی(عج) شود کافر است.

مهدویت محور مشترک امت اسلام است|لزوم فرهنگ سازی برای وقف به نیت امام زمان(عج)

وی با بیان اینکه مهدی تنها لقب مشترک امام زمان(عج) بین تمام مسلمانان است، گفت: قرآن، پیامبر(ص) و مهدویت سه نرم افزار امت اسلامی است که باید از این سه نرم افزار برای توسعه و رشد دین مبین اسلام بهره گرفته شود.

حجت الاسلام نصوری با بیان اینکه ایمان به پیامبر(ص) برای امت اسلامی یک ضرورت است، افزود: دستورات پیامبر اسلام(ص) باید در جامعه اسلامی تبیین شود.

وی برلزوم تکریم رسول خدا(ص) تاکید کرد و گفت: اطاعت از رسول خدا(ص) نیز باید مورد توجه باشد. همچنین حمایت از مکتب یا همان سفارش رسول خدا(ص) که به حدیث ثقلین شهره است باید مورد توجه باشد.

مهدویت محور مشترک امت اسلام است|لزوم فرهنگ سازی برای وقف به نیت امام زمان(عج)

امام جمعه موقت ساری بابیان اینکه احیای جریان سیدالشهدا(ع) یکی از اقدامات ارزشمند امام جعفرصادق(ع) برای مسلمانان بوده است، افزود: زیارت اربعین یادگار امام جعفر صادق(ع) است که باید از این فرصت اربعین و قرائت زیارت اربعین برای زمینه سازی جهت ظهور منجی بهره گرفته شود.

وی با اشاره به جایگاه کادرسازی و شبکه سازی در اندیشه امام جعفرصادق(ع) که باید در جامعه امروز نیز به عنوان یک راهبرد مورد توجه باشد، گفت: همچنین عالم پروری مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام نصوری ضمن تکریم شخصیت علمی و اخلاقی آیت الله حاج شیخ محمد کوهستانی(ره) و علامه حسن حسن زاده آملی(ره) برلزوم تربیت طلاب با بهره گیره از سیره علمی و عملی این علمای جهان اسلام تاکید کرد.

وی به هفته وقف اشاره کرد و خواستار تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی برتبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب فرهنگی شد و گفت: وقف متناسب با نیاز روز به ویژه وقف به نیت ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار فرج باید مورد توجه باشد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به هفته نیروی انتظامی، خاطرنشان شد: پلیس مومن و مقتدر مورد حمایت ملت ایران اسلامی خواهد بود.

مهدویت محور مشترک امت اسلام است|لزوم فرهنگ سازی برای وقف به نیت امام زمان(عج)

وی با بیان اینکه پلیس جامعه اسلامی باید پلیس در تراز جامعه منتظر باشد، گفت: پلیس باید امانت دار، منصف، قانون مدار، اخلاق مدار و... باشد.

کد خبر 1727284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha