مطالعه وصیت نامه شهدا باعث تقویت  ایمان و باور ما در نظام انقلاب  اسلامی می‌شود

حجت الاسلام برقراری گفت: آنچه باعث تقویت ایمان و باور ما در نظام انقلاب اسلامی می‌شود خواندن وصیت نامه شهدا، تبعیت از وصایای شهدا و..... است

 به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر،حجت الاسلام محمد باقر برقراری امروز در یادواره شهید عبد الله عابدینی نیا شهید شاخص شهرستان ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت هزار شهید استان همدان با استناد به آیات قرآن کریم در خصوص مقام شهدا اظهار کرد: خداوند راز و رمز شهدا را در سه چیز خلاصه کرده که یکی از این موارد ایمان همراه با اعتقاد و یقین است و به تعبیر شهید مطهری کسی که ایمان به خداو راه و هدف دارد این ایمان باعث رشدش می شود.

مطالعه وصیت نامه شهدا باعث تقویت  ایمان و باور ما در نظام انقلاب  اسلامی می‌شود

امام جمعه اسلامشهر تهران با اشاره به اینکه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی به این ایمان رسیده بود و وقتی گفت جمهوری اسلامی حرم است به این حرفش ایمان داشت  افزود: ایشان در راه خود مستحکم گام برداشت وخود را در این راه فقط یک رزمنده می‌دانست و پای اعتقاداتش ایستاده بود و در این راه هم شهید شد.

 وی با طرح این سوال که امروز چند درصد ما مانند حاج قاسم هستیم افزود: امام راحل نیزهمین اعتقاد را داشت و با همین  ایمان واعتقاد قیام کرد و نتیجه این ایمان و اعتقاد پیروزی جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی در این کشور بود.

حجت الاسلام برقراری تصریح کرد: امروز همه تلاش دشمن خالی کردن دل مردم ،خانواده‌های شهدا و رزمندگان است که  در واقع می‌خواهند با خالی کردن دل ها بگوید شما برای چه به جبهه رفتید و آنچه  باعث تقویت ایمانو  باور ما در نظام انقلاب  اسلامی می‌شود  خواندن وصیت نامه شهدا، تبعیت از وصایای شهدا و.....   است.

 وی با اشاره به اینکه در مسیر شهدا بودن به انسان ایمان و انرژی می‌دهد تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال گرفتن این ایمان و اعتقاد مردم است و در یک سالی که گذشت  مردم نشان دادند که مومن هستند و امسال هم در سالگرد فتنه مردم همراهی نکردند.

امام جمعه اسلام شهر تهران افزود: بار دیگر مردم نشان دادند که پیرو ولی فقیه هستند و تمام نقشه های دشمن را بر آب کردند .

 وی با بیان اینکه امسال سال مهمی است و ما  انتخابات را در پیش داریم افزود: مهم است  که انسان چه کسی را انتخاب کند باید کسی را انتخاب کرد که در مسیر شهدا و حاج قاسم بوده و بتواند این پرچم را بالا نگه دارد.

برقراری افزود: دشمن در همین ایام انتخابات  مردم را تحریک می‌کند که این همه رای دادن طی سالهای متمادی چه نفعی داشته  که باید بگوییم  کسی که به این راه ایمان داشته باشد نگاه می‌کند چه کسی در این تراز است و  به راه حق می‌رود  و مردم باید با شناخت و آگهی فردی را انتخاب کنند که بتواند مسیر شهدا، مسیر امام و دفاع در برابر دشمن را داشته باشد.

برقراری با بیان اینکه  شهدا زنده هستند و بر ما و امور ما نظارت می‌کنند افزود: شهدا هستند که تمام برنامه ریزیهای دشمن  را به هم می ریزند و به تعبیر رهبری، دشمن خوب برنامه ریزی کرده و جنگ  ترکیبی راه  انداخته بود اما شکست خورد و این ماموریت های  بزرگ شهدا شکست دادن دشمن در این جنگ ترکیبی است.

 وی مطرح کرد: دشمن  برای پیروزی آمده بود  اما شکست خورد و در سالگرد اغتشاشات  نتوانستند در کشور حتی دو نفر جمع کنند و بر علیه نظام  کاری انجام دهند.

 برقراری دومین مورد از رمز و راه شهدا را هجرت برشمرد و گفت: شهدای ما به سایر بلاد اسلامی مانند  سوریه, عراق، حتی بوسنی و ...  هجرت کردند تا تمام  بلاد اسلامی را از لوس دشمنان اسلام و قرآن  پاکسازی کنند.

 وی شهدا را مایه آرامش و پاکی دانست و گفت: وجود شهدا حتی عکسهای شهدا در خانه و خانواده باعث آرامش می شود و افزود: شهدا وقتی مهاجر  الی الله می‌شوند معجزه کرده و شفا بخش می شوند.

امام جمعه اسلام شهر تهران  یادآور شد: سومین رمز و راز  شهدا جهاد بود که شهدا هم در خط مقدم و هم در پشت خط مجاهد بودند و کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند  بالاترین اجرو درجه  را نزد خدا دارندو این ها به فیض و فوز عظیم نایل شدند و رستگار شدند

مطالعه وصیت نامه شهدا باعث تقویت  ایمان و باور ما در نظام انقلاب  اسلامی می‌شود

 برقراری اضافه کرد: شهادت به معنای زود مردن نیست به معنای خوب مردن است کسی نباید دلش برای شهید بسوزد باید دلمان برای خودمان بسوزد ،در واقع برنده اصلی شهدا هستند و باید حق شهدا را ادا کنیم.

 وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای مدافع امنیت و شهید علی نظری از شهدای مدافع امنیت ملایردر اغتشاشات سال گذشته گفت: همه ما از برخی برخوردهای مسئولان غصه خوردیم  و در چهلم شهید هم آنچه باید گفته می شد که برخی حرف ها که می‌گوید خارج از محدوده بوده و ... طوری حرف می زنند  مثل اینکه  اغتشاشات مربوط به نقطه خاصی بوده که می گویم نه اغتشاشات به پهنای کشور بوده و به  نقطه خاصی  نبود.

  وی یادآور شد: جای تاسف دارد برخی تلاش می‌کنند که بگویند  که این نیست ، یک جوانی جان خود را در این اغتشاشات از دست داده آیا این انصاف است که  برخی تلاش می کنند  این را بگویند که نیست.

برقراری خاطرنشان کرد:  آیا ایشان مگر مامور رسمی نبود مگر این بچه های بسیج ماموریت ویژه نداشتند در مقابل اغتشاشات بایستند مگر نایستاده بودند و بعد از آن هم در کشور  این قاعله ادامه داشت.

 وی تاکید کرد: من از دستگاه قضایی درخواست جبران دارم پای خون یک شهید در میان است او شهید عند الله است و ما باید کاری کنیم که در محضر این شهدا رو سفید باشیم و و شهید  یک تولد دوباره است و امیدواریم ما در محضر شهید و خانواده شهید  شرمنده نشویم

وی یادآور شد:  عاقبت بخیری بسیار ارزشمند است اما شهادت بهترین عاقبت به خیری است و هر عاقبت به خیری ختم به شهادت شود بسیار اجر دارد.

مطالعه وصیت نامه شهدا باعث تقویت  ایمان و باور ما در نظام انقلاب  اسلامی می‌شود

 گفتنی است شهید پاسدار شهید «عبد الله عابدینی نیا» به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۲ در شهرستان ملایر.یازدهم بهمن ماه سال ۱۳۳۹ در شهرستان ملایر در استان همدان به دنیا آمد.

 در سال‌های دفاع مقدس به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران پیوست و ملبس به لباس سبز پاسداری روانه جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد تا از مرزهای ایران در برابر تهاجم وحشیانه رژیم بعث عراق دفاع نماید.

در مناطق مختلف عملیاتی حضور یافت و همراه با دیگر همرزمان خود حماسه‌ها آفرید. سرانجام پس از ماه‌ها مجاهدت در راه خدا در یکم خرداد ماه سال ۱۳۶۵ با سمت فرمانده گروهان در منطقه جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و به کاروان عظیم شهدا پیوست.

برادرش محمد نیز  از دیگر شهدای  شهرستان ملایر است.

کد خبر 1727315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha