۱۵۰۰ هکتار از زمین‌های موقوفات جویبار سنددار می‌شوند|توزیع ۳۰۰میلیون ریال بسته تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند

لقمان پور گفت:طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان هفته‌ی وقف ۱۵۰۰ هکتار از زمین‌های موقوفات جویبار سنددار می‌شوند.

عبدالرضا لقمان‌پور- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران بابیان اینکه شهرستان جویبار دارای ۳۷۰ موقوفه با یک هزار و ۱۰۷ رقبه می‌باش، اظهار کرد: ۱۴۰ رقبه از این تعداد منفعتی، ۲۳۰ رقبه انتفاعی،۲۶ امامزاده، ۱۷ سقا تالار، ۵۶ تکیه، ۱۰۹ مسجد و یک مصلا آمار این موقوفات را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: اداره اوقاف شهرستان جویبار در سال ۱۴۰۰ توانست ۴ سند مالکیت اخذ نماید، این آمار در سال گذشته ۲۴ سند بوده و امسال نیز در ۶ ماهه‌ی نخست سال جاری توانسته‌ایم ۱۲ مورد اخذ سند داشته باشیم.
لقمان پور افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان هفته‌ی وقف ۱۵۰۰ هکتار از زمین‌های موقوفات سنددار می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه جویبار بیان کرد: هفته وقف سال ۱۴۰۲ از دوشنبه دهم مهرماه مصادف با ۱۶ ربیع‌الاول آغاز می‌شود و تا یکشنبه ۱۶ مهرماه مصادف با ۲۲ ربیع‌الاول ادامه خواهد داشت.

وی دیدار با امام‌جمعه‌ی شهرستان، برگزاری نشست خبری با حضور اصحاب رسانه، افتتاح سالن اجتماعات و شبستان امامزاده سیدرضا، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی گلزار شهدا و ... را از برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار در هفته‌ی وقف اعلام کرد.
لقمان پور، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه و بازدید و سرکشی از موسسه قرآنی بشارت و تجلیل از نخبه و قاری بین‌المللی دکتر قاسمی را از دیگر برنامه‌های اداره اوقاف شهرستان در هفته‌ی وقف برشمرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار عیادت از بیماران بی‌بضاعت بیمارستان شهید عزیزی و کمک‌های مادی و معنوی به این بیماران را یکی دیگر از اقدامات این اداره در هفته‌ی وقف اعلام کرد.
وی بیان داشت: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۴۰ بسته‌ی حمایتی لوازم‌التحریر به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال از محل موقوفات شهرستان تهیه و بین دانش آموزان بی‌بضاعت توزیع شد.
لقمان پور بابیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۳ مورد وقف در شهرستان جویبار به ثبت رسیده است اذعان کرد: هم‌اینک در حال نگارش وقف نامه‌ی ۴ مورد وقف جدید به مساحت ۳ هکتار در شهرستان می‌باشیم.
وی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه دارای بیشترین شفاف‌سازی آماری و مالی در سطح کشور است و می‌تواند الگویی برای سایر دستگاه‌های اجرایی باشد.
لقمان پور بابیان اینکه ۱۵ اداره‌ی شهرستان مستأجر موقوفات هستند، گفت: ۱۲ اداره مذکور به اداره اوقاف بدهکارند و در برخی موارد حتی سند اجاره هم برای این ادارات تنظیم‌نشده است که انتظار داریم به‌منظور ضایع نشدن امور موقوفات ادارات مذکور نسبت به پرداخت اجارات خود و تنظیم سند اجاره اقدام نمایند.
وی یادآورشد: ۴۵ درصد موقوفات شهرستان جویبار فاقد سند مالکیت هستند که در راستای سنددار کردن این موقوفات در سال ۱۴۰۰ برای ۱۷ مورد موقوفه به مساحت ۳۲۹۰۳ مترمربع سند مالکیت اخذ شد و در ۷ ماهه‌ی سال جاری نیز توانستیم ۱۲ سند مالکیت برای ۴۷۹۶۶ مترمربع از اراضی وقفی تهیه نماییم.
وی افزود: ۴۸۰ رقبه ی شهرستان جویبار با ۹۸۰ مستأجر فاقد سند اجاره می‌باشند و تاکنون برای تنظیم سند اجاره به اداره اوقاف شهرستان مراجعه نکرده‌اند درحالی‌که این عمل شرعاً دارای مشکل است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جویبار درآمد بقاع متبرکه موقوفات در سال گذشته را ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در ۷ ماهه‌ی سال جاری نیز از این محل ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال جمع‌آوری شد که تماماً صرف نیات واقفین گردید.
 

کد خبر 1727459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha