اشتغال زنان سرپرست خانوار در مراکز شمیم خدمت/ آزادی ۴۹ زندانی جرایم غیرعمد از محل عواید موقوفات

حجت‌الاسلام مهدیان به راه‌اندازی دو مرکز شمیم خدمت در مجموعه اوقاف و امورخیریه استان اشاره کرد و گفت: این مراکز به‌منظور ایجاد فضای آموزشی و اشتغال در آستان امامزاده عبدالله (ع) ایجاد شده و حدود ۴۰ نفر از افراد که عمدتا زنان سرپرست خانوار هستند مشغول به‌کار شده‌اند.

حجت‌الاسلام حسین مهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان با گرامیداشت هفته وقف اظهارکرد: از هفته وقف سال گذشته تا هفته وقف امسال ۸۸ جلد سند مالکیت برای موقوفات اخذ شده که شامل بیش از ۹ هزار رقبه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: یکی از اقدامات خوب این مجموعه، تبدیل به احسن موقوفات است که تا پایان شهریورماه ۶۶ فقره سند مالکیت تبدیلی در استان صادر شده است.

وی با اشاره به وقف‌های جدید در استان گلستان، افزود: در یک سال گذشته (هفته وقف پارسال تا هفته وقف امسال) بیش از ۵۰ مورد وقف جدید در استان به ثبت رسیده که ۱۰ مورد آن از ابتدای امسال انجام شده است.

حجت‌الاسلام مهدیان افزایش بهره‌وری اقتصادی را از رویکردهای اصلی مجموعه اوقاف و امور خیریه برشمرد و ادامه داد: یکی از اقدامات در این زمینه ساخت حوزه علمیه سعدیه در چهار طبقه به مساحت ۲ هزار و ۱۶۰ مترمربع است که ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم در نیمه اول سال آینده آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی به راه‌اندازی ۲ مرکز شمیم خدمت در مجموعه اوقاف و امورخیریه استان اشاره کرد و گفت: این مراکز به‌منظور ایجاد فضای آموزشی و اشتغال در آستان امامزاده عبدالله (ع) ایجاد شده و حدود ۴۰ نفر از افراد که عمدتا زنان سرپرست خانوار هستند مشغول به‌کار شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان یادآور شد: در یکسال گذشته ۳۶ هزار بسته معیشتی و ۳۶ فقره جهیزیه از محل موقوفات بین جامعه هدف توزیع و همچنین ۴۹ زندانی جرایم مالی غیرعمد نیز از محل عواید موقوفات آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

کد خبر 1727544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha