روستاییان و عشایر ذخایر فرهنگی کشور هستند

آیت الله عبادی با بیان اینکه روستاییان و عشایر ذخایر فرهنگی کشور محسوب می‌شوند، گفت: امروز عشایر و روستاییان از جهت‌های مختلف رفاهی و انواع امکانات مانند شهری‌ها برخوردار هستند اما این دستاورد انقلاب اسلامی است که دولت خدمتگزار داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز (۱۶ مهر) در دیدار با مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با تبریک روز روستا و عشایر و پیروزی نیروهای مقاومت بر دشمن متجاوزی که ۸۰ سال خون مردم فلسطین را مکیده است،  اظهار کرد: همواره به مردم عزیز روستایی و عشایری خیلی علاقه‌مند هستیم چون صداقت دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به ویژگی‌های فطری و انسانی و سنتی اسلامی روستاییان و عشایر اشاره کرد و گفت: این مردم هر چه از مراکز شهرها دورتر بودند از آسیب‌های فرهنگ ننگ غرب کمتر آسیب دیدند بنابراین ارزش‌هایی که مردم روستایی و عشایری دارند به عنوان ذخایر فرهنگی محسوب می‌شوند که باید دقت و در انتقال آن به نسل آینده کوشش کنید.

وی افزود: در دولت سیزدهم با همه مشکلاتی که به ارث مانده و بحران‌هایی مثل مسکن که از دولت قبل به جا مانده است اما موفقیت‌های این دولت انقلاب و مردمی به صورت ریشه‌ای خیلی فراوان است که در آینده خود را نشان خواهد داد.

آیت الله عبادی بیان کرد: امروز عشایر و روستاییان هم از جهت‌های مختلف رفاهی و انواع امکانات مانند شهری‌ها برخوردار هستند اما این دستاورد انقلاب اسلامی است که دولت خدمتگزار داشته باشیم.

امام جمعه بیرجند با اشاره به تفاوت دولت‌ها اشاره و تصریح کرد: مردم بر اساس قانون هر چهار سال یکبار با شرکت در انتخابات می‌توانند برای خود خدمتگزار تعیین کنند لذا باید بپذیریم که اگر براساس ملاک‌های عقلی، علمی و شناخت درست عمل می‌کردیم همه دولت‌های ما باید رجایی و رئیسی می‌بودند.

وی افزود: اینکه برخی دولت‌ها کار نمی‌کنند  و حتی مشکلاتی برای کشور ایجاد می‌کنند بخاطر این است که در انتخاب افراد مشورت و دقت کافی نداریم پس آنچه که ما می‌بینیم انجام می‌شود محصول انتخاب خود ما است و امسال هم که انتخابات در پیش رو است باید هوشیار باشیم و به افرادی که شرایط خدمت‌رسانی دارند، رأی دهیم.

آیت الله عبادی در ادامه گفت: اگر بدون مشورت، شناخت و تحقق در انتخابات به افراد و جریانی رأی دهیم که نتیجه آن رأی خوب نباشد در همه آنچه که از ندانم‌کاری‌ها برای مردم مشکل ایجاد می‌کند ما مسئول خواهیم بود و باید پاسخگو باشیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سرمایه بزرگ کشور نیروی انسانی است، عنوان کرد: وقتی می‌خواهیم برای خود خدمتگزار بگیریم بایدملاک‌ها را در نظر گرفت و با اهلش مشورت کنیم و جریانات و اشخاص را بشناسیم و پس از چهار سال که می‌خواهیم رأی دهیم، رأی باشد که خدا و مردم از آن راضی باشند.

وی متذکر شد: ما با آرمان‌های انقلاب فاصله نداریم اما شیوه عملکرد خودمان مانع می‌شود و بین اهداف انقلابی ما و آنچه که اجرا می‌شود، فاصله می‌اندازد.

کد خبر 1727562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha