درهای «مسجد ابراهیمی» تا اطلاع ثانوی بسته شد

با افزایش حملات در فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی تا اطلاع ثانوی درهای مسجد ابراهیمی در الخلیل را بست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، مقامات رژیم صهیونیستی با توجه به تشدید حملات اسرائیل به نوار غزه که تاکنون منجر به شهادت 313 نفر شده است، مسجد ابراهیمی را در شهر الخلیل از صبح امروز تا اطلاع ثانوی بستند.

نضال الجعبری، مدیرکل اداره اوقاف الخلیل گفت: اشغالگران با بستن مسجد ابراهیمی حمله جدیدی را  علیه آزادی عبادی مسلمانان ثبت کردند. این درحالی است که مقامات صهیونیستی به طور فعال قوانین بین المللی را زیر پا می گذارند و مجازات دسته جمعی را علیه مردم فلسطین اعمال می‌کنند.

الجعبری با اشاره به بستن درهای مسجد ابراهیمی گفت: این اقدام پیامدهای خطرناکی برای آینده برخورد با مسجد ابراهیمی توسط اشغالگران دارد که به طور جدی برای کنترل کامل آن تلاش می کند.

مسجد ابراهیمی در شهر قدیمی الخلیل که تحت کنترل اسرائیل است قرار دارد و حدود 400 شهرک نشین در آن زندگی می کنند که توسط حدود 1500 سرباز اسرائیلی محافظت می شود.

مسجد ابراهیمی شاهد قتل عام در سال 1994 توسط یک شهرک نشین بود که در آن 29 نمازگزار شهید و 15 نفر مجروح شدند و مقامات اشغالگر این مکان را میان مسلمانان و یهودیان تقسیم کرده‌اند.

از سویی دیگر، وزارت آموزش و پرورش فلسطین از تعلیق ساعات آموزشی و همچنین تعلیق حضور در دانشگاه ها و موسسات در کرانه باختری خبر داد.

بخش بانکی فلسطین نیز اعلام کرد که مغازه ها و بازارها درهای خود را بسته و تمام خیابان ها از فعالیت عادی خود خارج شده‌اند.

کد خبر 1727600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha