توسعه زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی شهرهای جدید در استان مرکزی

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر از توسعه زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی شهرهای جدید در استان مرکزی خبر داد.

سعید میرزائی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، با اشاره به توسعه زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی شهرهای جدید در استان مرکزی اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که در شهرهای جدید در استان مرکزی به دقت و باجدیت مورد پیگیری است مسئله توسعه زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی است که این امر به موازات تکمیل و توسعه شهرهای جدید و اجرای پروژه‌های عمرانی در شهرهای جدید استان در دست اقدام و پیگیری است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر افزود: از آنجا که در طول انقلاب اسلامی، مساجد کانون محور فعالیت های انقلابی و اسلامی در کشور بوده تلاش و برنامه‌ریزی در شهرهای جدید فعالیت های مسجدمحور در راستای مردمی‌سازی امور مربوطه بوده که در این راستا ساخت و تکمیل پروژه های مسجدسازی در شهرهای جدید با جدیت درحال پیگری است.


میرزائی بیان کرد: همچنین تلاش خواهد شد تا در حوزه های اجتماعی و معرفی شهرهای جدید استان برنامه های ویژه ای را ترسیم و اجرایی کنیم به طوری که در حال حاضر درحال طراحی طرح ورودی شهرهای جدید برای معرفی بهتر به مردم و مسافران هستیم تا بتوان از این منظر هویت شهری خوبی برای شهرهای جدید تعریف و نمایش داد.


وی ادامه داد: همچنین طرح های سه مسجد شامل یک مسجد در محله یک مهاجران و 2 مسجد نیز در شهرجدید امیرکبیر در دست اقدام است که قطعا با این اقدامات گام های موثری برای نقش آفرینی بیشتر مساجد در فعالیت های شهری در شهرهای جدید برخواهیم داشت که نتیجه مردمی سازی و کارکرد اجتماعی، فرهنگی، هنری و... مساجد در شهرهای جدید بیش از گذشته ملموس خواهد شد.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در کنار این موضوعات، طرح دبیرستان در مجموعه مدیریت شهرهای جدید استان مرکزی در دست اقدام است که امیدواریم بتوانیم با شتاب بخشی به اقدامات در دست اجرا بتوانیم گام های بلندی برای توسعه و ارتقای فرهنگی و اجتماعی شهرهای جدید در استان مرکزی برداریم.
 

کد خبر 1727614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha