کانون‌های ساخت و سازهای غیرمجاز در استان شناسایی می‌شود

عباس‌زاده با اشاره به اینکه کانون‌های ساخت و سازهای غیر مجاز در استان شناسایی می‌شود، گفت: ۹۰ درصد تخلفات در ساخت و سازهای غیر مجاز، در ۱۰ درصد اراضی خاص استان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز (۱۶ مهر) در کارگروه پیشگیری و مقابله با زمین‌خواری، تغییر کاربری غیر قانونی اراضی و ساخت و سازهای غیر مجاز استان اظهار کرد: مقابله با زمین خواری و ساخت و سازهای غیرمجاز از اولویت‌های استانداری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مشکل ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری در استان مشکل حادی نیست، گفت: حوزه های راه و شهرسازی، امور اراضی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی باید با نظارت جدی بر ساخت و سازهای غیر مجاز از انجام آن جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه کانون‌های مستعد تخلف در این خصوص در شهرستان‌های استان مشخص است، تصریح کرد: در هر یک از جلسات این کارگروه تعدادی از کانون‌های مورد نظر رسیدگی خواهد شد تا این موضوع برای همیشه تعیین تکلیف شود.

عباس‌زاده بیان کرد: بنیاد مسکن ظرف مدت یک ماه باید گزارش خود در زمینه کانون های مستعد ساخت و سازهای غیر مجاز در هر شهرستان را ارائه کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۰ درصد ساخت و سازهای غیرمجازی که در روستاهای اطراف بیرجند انجام می شود، برای ایجاد سرپناه است، ادامه داد: برای حل این مشکل در بیرجند، بنیاد مسکن اقدام به شناسایی زمین‌های روستاهای اطراف بیرجند کرده تا زمین‌های در معرض خطر برای واگذاری به متقاضیان مسکن آماده شود.

وی در ادامه گفت: تاکنون بیش از حدود هزار هکتار از اراضی روستاهای بیرجند توسط بنیاد مسکن برای واگذاری به افراد متقاضی زمین در قالب نهضت ملی مسکن شناسایی شده است.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه برای مبارزه با زمین‌خواری باید هماهنگی لازم بین دستگاه‌های مربوطه ایجاد شود تا اقدامات جدی را شاهد باشیم، افزود: در مقایسه با بعضی از استان‌های کشور، در خراسان جنوبی پرونده ملی در زمینه ساخت و سازهای غیرمجاز نداریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: تیم نظارتی متشکل از نمایندگان دستگاه های متولی برای نظارت جدی در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز باید در استان تشکیل شود.

کد خبر 1727627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha