اخلاق مداری پلیس و رضایتمندی مردمی

اخلاق مداری و رفتار نیکو پلیس با مراجعین رضایتمندی عمومی را به همراه داشته و باعث شده تا نیروی انتظامی ایران در پیش ملت محبوبیت پیدا کند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، یکی از مولفه های اساسی که مسئولان در رده ها و جایگاه مختلف باید در کنار تعهد و تخصص به آن توجه داشته باشند، رفتار نیکو با جامعه هدف و ارتباط گیری با احاد جامعه است.

آن دسته از کارکنان نظامی و یا غیر نظامی که ارتباط خوبی با مردم داشته و با سعه صدر و آرامش برخورد می کنند، رضایتمندی را برای نهاد اداری خود افزایش داده و البته منجر به رضایتمندی عمومی نیز شده اند.

رضایتمندی عمومی سرمایه ای برای نظام بوده و مانع از بی اعتمادی به حاکمیت می شود از این رو همواره به تکریم ارباب رجوع و اخلاق پسندیده با مردم توصیه شده است.

نیروی انتظامی یکی از نهادهای امنیتی و نظامی است که ارتباط زیادی را با مردم در ارائه خدمات و یا اجرای طرح های پلیسی دارد که نوع ارتباط و اخلاق مداری حائز اهمیت است.

نیروی انتظامی نه تنها با مراجعین عمومی بلکه با مجرمین و متهمان نیز باید رفتار حسنه و مقتدرانه داشته باشد از این رو رعایت قوانین در برخورد با افراد تحت نظر نیز مهم است.

اخلاق مداری پلیس و رضایتمندی مردمی

لباس پلیس وجهه ای از نظام جمهوری اسلامی است

امام جمعه تیران و کرون با اشاره به اینکه نهادهای نظامی و کارکنان ادارات و نهادهای دولتی هر کدام جلوه ای از نظام هستند، گفت: نوع رفتار آنان بسیار مهم است که خدشه ای به انقلاب و نظام وارد نسازد.

حجت الاسلام حسین رشیدیان افزود: لباس پلیس وجهه ای از نظام جمهوری اسلامی است و نوع عملکرد آن به انقلاب و نظام تفسیر خواهد شد و اگر رفتاری بدی از خود نشان دهند، مردم نسبت به حاکمیت نارضایتی پیدا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: عوامل نیروی انتظامی در برخورد با آحاد مردم با رفتار و خلق نیکو برخورد کنند که هر گونه خطا و اشتباه رفتاری بازتاب بدی برای جامعه دارد.

اخلاق مداری پلیس و رضایتمندی مردمی

رضایتمندی مردمی از عملکرد پلیس اصفهان

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: نزدیک به سه هزار نفر از مردم استان اصفهان امسال در تماس با تلفن ۱۹۷ از عملکرد عوامل نیروی انتظامی تقدیر کرده اند.

سرهنگ رضا الوندی با بیان اینکه این تماس ها ۱۰ درصد از کل ارتباط تلفنی مردم با سامانه ۱۹۷ را دارد، افزود: در شش ماهه نخست امسال نزدیک به ۲۳ هزار تماس با مرکز ارتباط مردمی ۱۹۷ برقرار شده که در مقایسه با زمان مشابه سال قبل رشد هفت درصدی داشته است.

وی این افزایش تماس ها را نیز ثمره اعتماد مردم به پلیس بیان کرد.

سرهنگ الوندی با اشاره به اینکه با توجه به گستردگی ماموریت ها و شمار نیروهای پلیس در استان اصفهان احتمال وقع خطا و اقدام خلاف قانون وجود دارد، تصریح کرد: گزارشات مردمی از طریق سامانه تلفنی و الکترونیکی نرم افزار پلیس من دریافت و مورد بررسی قرار می گیرد.

اخلاق مداری پلیس و رضایتمندی مردمی

وی ادامه داد: جلسات آموزشی برای عوامل اجرایی پلیس در طول سال برای بهبود رفتار سازمانی برگزار می شود که دستاوردهای خوبی در نحوه ارتباط با مردم و مجرمین داشته است.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: عملکرد پلیس در اجرای ماموریت ها  نوع رفتار نیکو با مردم مورد توجه بوده و تعاملات عمومی ضریب امنیت را نیز افزایش می دهد.

اخلاق نیکو و اعتماد به پلیس

اخلاق نیکو پلیس در یگان های انتظامی باعث شده تا مردم اعتماد بیشتری به آنان برای اخذ مشاوره و رفع مشکلات خود داشته باشند.

افزایش تصادعی تماس های مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ برای مشاوره و دریافت راهنمایی و همچنین مراجعات حضوری به کلانتری ها ناشی از همین اعتماد و رضایتمندی است.

کد خبر 1727653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha