اجرای دو طرح سوادآموزی به صورت پایلوت در خراسان شمالی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: دو طرح سوادآموزی به صورت پایلوت در این استان ارائه شده و به زودی اجرایی می شود.

حسین رسولی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: طرح سفیر سوادآموزی در مناطق مرزی با هدف جذب حداکثری زنان بی سواد منطقه و طرح حمایت روحانیون محلی به صورت پایلوت جهت جذب بهتر سوادآموزان در استان اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی سوادآموزان خراسان شمالی، جذب و تقلیل است که باید این سازمان را در فرآیند جذب سوادآموزی یاری کنند.

رسولی با اشاره به طرح های مکمل سوادآموزی عنوان کرد: طرح نماز کلید بهشت، خواندن با خانواده و آموزش رایانه در دوره انتقال قرار است انجام شود که در این راستا 40 حلقه کتابخوانی پیش بینی می شود تا سوادآموزان حضور پیدا کنند.

 معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار؛ میانگین نرخ باسوادی در جمعیت هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور ۹۷.۱ درصد است که این رقم در خراسان شمالی ۹۶.۶ درصد است.

رسولی تصریح کرد: عمده ترین تراکم بی سواد و کم سواد استان در حاشیه شهرها است که در همین راستا این اداره کل تفاهم نامه ای مبنی بر جذب کم سوادان و بی سوادان حاشیه شهرها با شهرداری شهرستان بجنورد منعقد کرده است.

وی اضافه کرد: سوادآموزان در کلاس‌های سوادآموزی در کنار آموزش خواندن و نوشتن، روخوانی قرآن کریم، آموزش عملی نماز، طرح کتابخوانی در کنار خانواده، کلاس مهارت‌آموزی، فنی و حرفه‌ای و مشاوره و رایانه را نیز فرا می‌گیرند.

براساس آخرین سرشماری سال ۹۵، ۹۲.۱۶ درصد مردان و ۸۳.۷۲ درصد زنان روستایی خراسان‌شمالی باسواد هستند.

 

 

کد خبر 1727691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha