جشنواره بین المللی پانتومیم، صدای هنرمندان برای معرفی این رشته هنری به جامعه است

شفیعی با بیان اینکه جشنواره پانتومیم فرصت خوبی برای معرفی رشته پانتومیم به هنرمندان و عموم مردم بالاخص قشر جوانان است، گفت: این جشنواره می‌تواند صدای هنرمندان این رشته باشد تا بقیه را از وجود چنین هنر و توانایی بالایی که هنرمند با مخاطب برقرار می‌کند باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، سلمان شفیعی کارگردان نمایش کاغذ کثیف اثر راه یافته از اردبیل به دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان با اشاره به اینکه پانتومیم هنری است که در آن هنرمند با حرکات بدن پیام خود را به مخاطب منتقل می‌کند، گفت: پانتومیم یکی از قدیمی‌ترین نوع نمایش‌ها در جهان هست و نمونه‌های آن را از دوران یونان باستان می‌توانیم ببینیم.


وی با بیان اینکه در پانتومیم حتی افراد ناشنوا می‌توانند با این هنر ارتباط برقرار کنند، تصریح کرد همین موجب شده است تا پانتومیم به یک هنر بین المللی تبدیل شود.


شفیعی با یادآوری اینکه ارتباط بین مخاطب و هنرمند در هنر پانتومیم بیشتر از دیگر هنرهای نمایشی است، یادآور شد: از شیرینی‌های هنر پانتومیم این است که تمام انسان‌ها با هر زبانی می‌توانند با هنرمند ارتباط برقرار کنند.


وی با یادآوری اینکه در نمایش کاغذ کثیف که قرار است در روز سه‌شنبه ۱۸ مهر ماه در تالار هنر زنجان به نمایش درآید وضعیت کودکان کار به نمایش گذاشته می شود، افزود: در این نمایش مشکلات کار کودکان را به بهترین شکل به مخاطب منتقل می‌کنیم.


این کارگردانی اردبیل تصریح کرد: متاسفانه مشکلات مربوط به کودکان کار در شهرهای بزرگ بیشتر است و متاسفانه تاکنون اقدامات کافی برای حل مشکلات این قشر انجام نشده است.


این کارگردان با یادآوری اینکه جشنواره پانتومیم فرصت خوبی برای معرفی رشته پانتومیم و معرفی آن به هنرمندان بالاخص قشر جوانان است، خاطرنشان کرد: این جشنواره می‌تواند صدای هنرمندان این رشته باشد تا بقیه را از وجود چنین هنر و توانایی بالایی که هنرمند با مخاطب برقرار می‌کند باشد.


نمایش«کاغذ کثیف» به کارگردانی سلمان شفیع و نویسندگی علبی عباسی در بخش تجربه های پویا از استان اردبیل به دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان راه یافته است و به مشکلات کودکان کار می پردازد.

کد خبر 1727739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha