نظر مجلس تقویت کانون‌های مساجد است/ در حال رایزنی با دولت برای حمایت مالی از کانون‌ها هستیم

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده موفق کانونهای فرهنگی و هنری کشور گفت: رایزنی هایمان برای تقبل بار مالی مصوبه کمیسیون تلفیق برای برخوردای مساجد روستاهای بالای سه هزار نفر جمعیت از کانونهای فرهنگی و هنری ادامه دارد.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق در لایحه برنامه هفتم توسعه در رابطه با برخورداری مساجد روستاهای دارای جمعیت سه هزار نفری از کانون های فرهنگی هنری گفت: ما مصوبات خوبی را در کمیسیون فرهنگی در رابطه با بخش فرهنگ و دین داشته ایم که به کمیسیون تلفیق ارایه شده است و در کمیسیون تلفیق نیز پیشنهادات خوبی در این بخش تصویب شده است که امیدواریم در صحن نیز تصویب شوند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: البته باید توجه داشت برخی از پیشنهادات و مصوبات ما دارای بار مالیاست منتهی باید بنشینیم و با دولت صحبت کنیم که بار مالی آنها را از منبع هایی متقبل شود.

وی بیان کرد: در رابطه با بحث این که دولت بار مالی در مورد راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری در مساجد روستاهای سه هزار نفری را متقبل نمی شود، قرار است با آقای منظور بنشینیم و صحبت هایی داشته باشم تا بار مالی آن ها را بپذیرند، چرا که کانون های فرهنگی و هنری در طول سالیان گذشته موفق عمل کرده اند و بنای ما باید تقویت آنها باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدیم دولت ها باید بخشی از برنامه فرهنگی شان تقویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد باشد، چرا که بچه های کانون ها عمدتا جوانان و نوجوانانی هستند که برنامه های خوب و ایده های خوبی دارند که باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: قطعا رایزنی ما با مجموعه دولت برای تقبل بار مالی مصوبه کمیسیون تلفیق برای ایجاد کانون های فرهنگی و هنری در مساجد روستاهای سه هزار نفر جمعیت ادامه خواهد داشت و امیدواریم در صحن این مصوبه کمیسیون نیز رای بیاورد.

انتهای پیام/

کد خبر 1727784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha