اشتغال به کار ۷۱۰ نفر از جویندگان کار توسط کاریابی های غیردولتی گلستان

خواجه مظفری گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۷۱۰ نفر از متقاضیان شغل توسط کاریابی های غیردولتی گلستان مشغول به کار شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حسینعلی خواجه مظفری در جلسه هیئت اسـتانی کاریابی های غیردولتی گفت: از ابتدای سال تا کنون یک هزار و ۶۱۷ فرصت شغلی توسط کاریابی های غیردولتی استان کسب شده که این مهم از طریق مراجعه کارفرمایان به سامانه جستجوی شغل و یا مراکز کاریابی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: کارفرمایان جهت تامین نیروی کار مورد نیاز خود و افراد جویای کار می توانند علاوه بر مراجعه به کاریابی های غیردولتی، از طریق ورود به سامانه جستجوی شغل به آدرس shoghl.mcls.gov.ir اقدام کنند.

وی با اشاره به خدمات سامانه جستجوی شغل، تصریح کرد: این سامانه با هدف خدمات رسانی به متقاضیان شغل و کارفرمایان طراحی و مورد بهره برداری قرار گرفته است و مدیران کاریابی ها ملزم به ثبت و ورود اطلاعات بروز در سامانه هستند.

خواجه مظفری  خاطرنشان کرد: در راستای بهبود فضای کسب و کار، ۳۲ کاریابی غیردولتی داخلی و ۲ کاریابی غیر دولتی خارجی (جهت کسب فرصتهای شغلی خارج از کشور و اعزام نیروی کار) در استان درحال فعالیت هستند.

وی بیان داشت: علاوه بر اینکه تمامی شهرستانهای استان دارای کاریابی هستند، این اداره کل در نظر دارد با ایجاد تعداد ۵۹ شرکت تعاونی در سطح استان، ارائه خدمات اشتغال به شهروندان گلستانی را تسهیل کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اظهار داشت: به غیر از کاریابی های غیردولتی داخلی و خارجی، ۱۴ مرکز مشاوره کارآفرینی در کل استان در راستای ارائه مشاوره شغلی در خصوص کسب و کارهای موفق و آموزش مهارتهای نرم در مورد کارآفرینی مانند مهارت تصمیم گیری و ...  فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: درصورت مراجعه متقاضیان فاقد مهارت، کاریابی ها موظفند کارجویان را جهت کسب مهارت های لازم  و دریافت آموزش های تخصصی هدفمند، به مراکز آموزش فنی و حرفه ای معرفی کنند.

کد خبر 1727918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha