در دهه ۶۰ به محوریت بسیج محلات، امنیت شهرها تامین شد

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی گفت: در دهه ۶۰ به محوریت بسیج محلات امنیت شهرها تامین شد، در فتنه اخیر خواستند با هوش مصنوعی مسئله را کنترل کنند و این راهکار هزینه های زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی،  امروز در مراسم ارائه راهکارها برای مسائل ۱۲ گانه که در سالن شهید سلیمانی ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه کارشناسی که در کشور ما حاکم است، دستگاه کارشناسی توسعه غربی است که در آن برای این مسائل ۱۲ گانه یا راه حل وجود ندارد و یا راه حل ناقص و معیوب ارائه می شود.

وی افزود: اولین مسئله ای که در مسائل ۱۲ گانه با آن روبرو هستیم و در کشور برای آن راه حل ارائه نشده، مسئله شهرهاست، برای همه شهرها در ایران نوشهرگرایی و یا رهیافت نوشهرگرایی را مطرح می کنند و در تفکر نوشهرگرایی هویت مردم از بین می رود و مردم به سمت تنهایی و لیبرالیسم حرکت می کنند.

در دهه ۶۰ به محوریت بسیج محلات، امنیت شهرها تامین شد

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی گفت: تقسیمات شهری کوچک که در ادبیات فارسی از آن به محله یاد می شود در مقابل تقسیمات منطقه ای قرار دارد و در تقسیمات شهری، هر شهر به هزاران محله تقسیم می‌شود و اولین فائده محله محوری امنیت است.

حجت الاسلام کشوری خاطرنشان کرد: در دهه ۶۰ به محوریت بسیج محلات امنیت شهرها تامین شد، در فتنه اخیر خواستند با هوش مصنوعی مسئله را کنترل کنند و این راهکار هزینه های زیادی دارد.

وی افزود: حاکمیت اگر بخواهد مردم را به سمت تعالی سوق دهد باید حدود ۴۰ تا خدمات به آن ها ارائه بدهد که یکی از آن ها خدمات تربیتی است و در تقسیمات بزرگ شهری اصلا حاکمیت توان این خدمات را ندارد و در دولت هوشمند خدمات به حداقلی می رسد و در خدمات تربیتی لازم است همه مردم را حاکمیت بشاسد که در تقسمیات بزرگ این امکان وجود ندارد.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ادامه داد: در مسئله آب هم ما با بحران آب مواجه نیسیتم، بلکه مشکل و بحران ما مدیریت آب است و عده ای با ساخت سدّ که آب پشت آن تبخیر می شود و از بین می رود آب را به هدر می دهند.

در دهه ۶۰ به محوریت بسیج محلات، امنیت شهرها تامین شد

حجت الاسلام کشوری تصریح کرد: در یک دهه آینده ایران زیر زباله های تولید شده در کشور دفن خواهد شد و مسئله بازیافت زباله و تفکیک از مبداء هم یک افسانه است و ۷۰ درصد زباله ها مربوط به زباله تر است و اگر منازل دارای حیاط باشند این تعداد زباله ها صرف غذای حیوانات می شوند و یا در بخشی از آن حیاط دفن و تبدیل به کود می شود.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی اولویت دیگر تمدنی را کتب درسی عنوان کرد و افزود: باید به سمت تغییر بنیادی در کتب درسی پیش برویم، براساس طبقه بندی بیکینی از علم، علوم به سه دسته علوم پایه، تجربی و انسانی تقسیم می شود و با این نوع تدریس فرزندان ما را آماده تشکیل خانواده و حضور در اجتماع نمی کند و با این حال نسل جدید آماده زندگی و اجتماع نیستند و شاهد آن افزایش آمار طلاق است و لذا نیازمند این هسستیم که کتب درسی را تقویت کنیم.

حجت الاسلام کشوری تصریح کرد: در وزارت بهداشت ما هم در مسئله مقابله با بیماری ها با فقر دانشی مواجه هستیم و افراد علی رغم دلسوزی که دارند سواد لازم برای مقابله و پیشگیری با بیماری ها را ندارد.

کد خبر 1727948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha