دانش آموزان چهارمحال و بختیاری مهمان جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان شدند

احمدی با اشاره به اعزام ۱۷۷ دانش‌آموز استان به اصفهان برای حضور در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: این دانش آموزان در این اردوی یک‌روزه علاوه بر تماشای فیلم‌های جشنواره از دیگر برنامه‌های فرهنگی در نظر گرفته‌شده بهره‌مند می‌شوند.

پیام احمدی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری گفت: تعداد ۹۴ دانش‌آموز پسر و ۸۳ دانش‌آموز دختر دوره دوم ابتدایی به‌منظور شرکت در برنامه‌های فرهنگی جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان سه‌شنبه ۱۸ مهر به اصفهان اعزام شدند.
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه این دانش آموزان در این اردوی یک‌روزه، ابتدا در گلزار شهدای اصفهان حضور یافتند و ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان با سرداران و شهدای بنام این شهر آشنا شدند، تصریح کرد: بازدید از مجموعه تخت فولاد و تکیه میرفندرسکی نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی این اردوی فرهنگی است تا دانش آموزان شرکت‌کننده در اردو فرصت آشنایی هر چه بهتری را با مفاخر و مشاهیر فرهنگ، هنر و ادب ایران زمین به دست آوردند.
احمدی حضور در ورزشگاه نقش‌جهان به عنوان دومین ورزشگاه بزرگ ایران و بازدید از این سازه ورزشی را آخرین برنامه اردوی دانش آموزان اعزامی پیش از تماشای فیلم‌های جشنواره سی و پنجم اعلام کرد و یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، دانش آموزان شرکت‌کننده در این اردوی فرهنگی به هنگام بازدید از فضاهای در نظر گرفته شده، آموزش‌های مقدماتی فیلم‌برداری و فیلم‌سازی را نیز فرا گرفتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال  و بختیاری ادامه داد: بناست این دانش آموزان در پایان این اردو، فیلم‌های خود را برای بررسی به مسئولان جشنواره ارائه کنند تا پس از بازبینی و تصحیح در نشستی با حضور خانواده‌ها به نمایش گذاشته شوند.
وی شناسایی استعدادهای فیلم‌سازی و امکان پرورش آنان برای ورود به عرصه سینما را هدف اصلی این اردوی یک‌روزه فرهنگی بیان کرد.
سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با شعار «بچه‌ها به سمت قله» و به دبیری مجید زین‌العابدین از ۱۵ مهر در شهر اصفهان آغاز شده است و تا ۲۰ مهر با نمایش فیلم‌های مختلف ادامه دارد.
به گفته زین‌العابدین دبیر این دوره از جشنواره، ۵۵۹ اثر شامل فیلم‌های کوتاه، بلند و پویانمایی به دبیرخانه جشنواره سی و پنجم ارسال شده است که از این تعداد ۲۰۰ فیلم از ایران و ۳۹ اثر از دیگر ملل است.
کد خبر 1727988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha