دستگاه‌های اجرایی در سفارش چاپ اولویت خود را چاپخانه‌های خراسان جنوبی قرار دهند

فرخنده با بیان اینکه صنعت چاپ خراسان جنوبی 65 سال قدمت دارد، گفت: از دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی انتظار است در سفارش چاپ اولویت خود را چاپخانه‌های استان قرار دهند که سرمایه‌گذاری مستقیم در این عرصه انجام دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده عصر امروز (18 مهر) در جشن روز ملی صنعت چاپ که به دلیل تقارن با ایام عزاداری ماه محرم با تأخیر برگزار شد، اظهار کرد: صنعت چاپ در استان خراسان جنوبی به طور رسمی از سال ۱۳۳۷ آغاز به فعالیت کرد و قدمت 65 ساله دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر 50 چاپخانه در استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: این چاپخانه‌ها با انواع مختلف افست، لیتوگرافی، فلکسو و روتوگراور، سیلک، دیجیتال و چاپ خاص فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین چاپخانه‌ها در مرکز استان (بیرجند) مشغول به کار هستند، ادامه داد: اکنون چاپخانه‌های استان علاوه بر پاسخگویی به نیازهای چاپ و بسته‌بندی داخلی، سفارش‌های چاپی زیادی از استان‌های اصفهان، کرمان و خراسان رضوی دارند و  و بخشی از چاپ کشور افغانستان را نیز انجام می‌دهند.

فرخنده با اشاره به ظرفیت صنعت چاپ استان خراسان جنوبی و پشتیبانی سایر استان‌ها، بیان کرد: از دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی انتظار است در حمایت از صنعت چاپ استان بیشتر از گذشته آستین‌ها را بالا بزنند و در سفارش چاپ اولویت خود را چاپخانه‌های استان قرار دهند که سرمایه‌گذاری مستقیم در این عرصه انجام دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه گفت: به زودی استاندار خراسان جنوبی از مجموعه صنعت چاپ استان بازدید خواهند داشت.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خودکفایی در حوزه کاغذ بود، تصریح کرد: در همین راستا قبل از آغاز مهرماه و سال تحصیلی جدید این مهم محقق شد و میزان تولید کاغذ از پنج هزار تن در قبل از دولت سیزدهم به 75 هزار تن رسید و امسال برای اولین‌بار کتب درسی مجموعه‌های آموزشی کشور با 45 هزار تن کاغذ داخلی کشور چاپ شد.

کد خبر 1727992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha