از "ترنم زندگی" در مساجد حاشیه شهر تا جمع‌آوری ۳هزار بسته تحصیلی برای دانش‌آموزان نیازمند

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: در پویش مردمی مشهد مهربان که تاکنون ۲۳ زندانی راآزاد کرده با شروع مهر ۳هزار بسته تحصیلی نیز برای دانش آموزان جامانده از تحصیل تهیه کرده است.

مهدی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری شبستان اظهار کرد: پویش مشهد مهربان یک پویش‌ مردمی است که با هدف کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد از ابتدای ماه رمضان سال جاری تا ۱۵ اردیبهشت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۲۳زندانی از زندان با اجرای این طرح آزاد شدند افزود: فصل دیگری از این پویش همزمان با ماه مهر با هدف کمک به دانش‌آموزان جامانده از تحصیل در حال برگزاری است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های سازمان فرهنگی اجتماعی مشهد با تاکید بر اینکه این طرح از انتهای شهریورماه آغاز شده و تا پایان مهرماه ادامه دارد گفت: همچنین از زمان شروع این طرح تاکنون نزدیک به ۳هزار بسته تحصیلی و کمک هزینه تحصیلی برای کمک به دانش‌آموزان محروم از سوی مردم جمع‌آوری شده است.

ابراهیمی تصریح کرد: در پویش مردمی مشهد مهربان علاوه بر جمع‌آوری کمک هزینه تحصیلی، خدمات دیگری از جمله مشاوره به خانواده‌ها، پیدا کردن کار برای خانواده‌های نیازمند شغل، تهیه سرویس برای کودکان محروم نیز توسط مردم علاقه‌مند به کار خیر انجام داده می‌شود.

بیش از ۲۵۰۰نفر در طرح ترنم زندگی در مساجد مشاوره دریافت کردند

معاون اجتماعی و مشارکت های سازمان فرهنگی اجتماعی مشهد همچنین با اشاره به دیگر برنامه های این  سازمان گفت: طرح ترنم زندگی نیز یکی دیگر از برنامه های جاری ماست که با هدف کاهش آسیب های خانوادگی در مساجد مناطق حاشیه شهر در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: کارگاه‌های مشاوره در مساجد، تربیت فرزند، پیشگیری از اعتیاد، کنترل هیجانات، از مهم‌ترین سرفصل‌های تعیین شده برای طرح ترنم زندگی است.

ابراهیمی با ارایه آمارهایی از اجرای این طرح عنوان کرد: تاکنون بیش از ۲هزار و ۵۰۰ نفر از اهالی حاشیه شهر در این طرح شرکت کرده و از مفاهیم آموزشی آن بهره‌مند شده اند.  

پایان پیام/

کد خبر 1728017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha