طوفان الاقصی طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را بر باد داد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طوفان الاقصی ضربه ای به عادی سازی روابط با اسرائیل بود،گفت: رژیم صهیونیستی واقعا در مسیر زوال و نابودی قرار دارد و آنچه که رهبری در این مورد تاکید کردند بشارت الهی و تحقق وعده های الهی و قرآنی است.

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، با اشاره به عملیات طوفان الاقصی،گفت: اتفاق اخیر در فلسطین یعنی طوفان الاقصی در ۵۰ سال اخیر هم به لحاظ غافلگیری اسراییل و هم نوع عملیات موشکی، پهپادی، زمینی برای اشغال شهرک ها و همین طور حمله سایبری بسیار پیچیده و دقیق بود و اینها مجموعا اسراییل را در یک حالت غافلگیری قرار داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تلفات اسرائیل در این حملات حتی بسیار سنگین تر از جنگ های قبلی بود. اتفاقی که افتاد، این بود که هدف نیروهای مقاومت از این حمله یک هدف تاکتیکی پاسخ به جنایات اسراییل در هتک حرمت به مسجد الاقصی و اقداماتی که اسراییل در چند ماه گذشته در مسجد الاقصی انجام داد بود. هدف استراتژیک آن نیز یک گام به سمت جلو جهت آزادی اراضی اشغالی بود.

وی ادامه داد: آنچه که به عنوان مهم ترین دستاورد طوفان الاقصی می توان بر روی آن تمرکز کرد، به هم زدن توازن وحشت بود، به این معنا که اگر جنگ ۳۳ روزه بین اسراییل و لبنان توازن وحشت ایجاد کرد که اسراییل اگر زمانی قبل از جنگ ۳۳ روزه هر اقدامی در جنوب لبنان در نقطه مرزی می توانست انجام دهد و هر کسی را هدف قرار دهد و هر کاری کند، بعد از جنگ ۳۳ روزه کاملا زمین گیر شد و هزاران محاسبه می کند اما در صحنه فلسطینی این توازن وحشت نبود. توازن وحشت اولین بار به شکل اساسی در سرزمین های فلسطینی ها بین فلسطینی ها و اسراییل تثبیت شد.

وی با اشاره به هشدارهای مقام معظم رهبری در مورد سازش با اسراییل گفت: در سال های گذشته برخی کشورهایی را دیدیم که به سمت سازش و عادی سازی با اسراییل رفته اند که این به نوعی خالی کردن پشت فلسطینی ها بود، به قدری این سازش مردود بود که حکومت خودگردان فلسطینی نیز حاضر نبود با آن سازش کند و آن را تایید کند. در معامله قرن و در نشستی که در بحرین برگزار شد یک حلقه از آن حلقه های سازش شکل گرفت. نکته بسیار دردآور در این سازش این بود که زمانی سازش  را بر اساس اصل دو دولتی انجام می دادند که این نیز از نظر ما مردود بود ولی به هر حال در مقطعی سازش بر اساس اصول و توافق دو دولت را  انجام می دادند اما در معامله قرن و در روند اخیر سیاست های رژیم صهیونیستی و حامیان آنها در دوره ترامپ اصلا بحث دو دولتی مطرح نیست.

نماینده مردم سمنان در مجلس تاکید کرد: اگر سازش در مقطعی تقبیح شد و مردود بود در این دوره به طریق اولی سازش عملی غیر قابل قبول است. رفتن برخی کشورها به سمت سازش کار زشتی بود که اتفاق افتاد اما اینجا قلعه نهایی اسراییلی ها برای رسیدن به اهداف شان و اینکه آنجا را فتح کنند و همه چیز را عادی جلوه دهند بعد از امارات، بحرین و یا سودان، عربستان سعودی بود. در ماه های گذشته اتفاقاتی افتاد و مذاکرات پشت پرده ای اتفاق افتاد، یک مقام اسراییلی اخیرا به عربستان سفر کرد و حتی فضای هوایی عربستان برای عبور و مرور هواپیماهای اسرائیلی باز شد که همه اینها نشان داد عربستان نیز در حال سازش با رژِیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: طوفان الاقصی توانست یک ضربه ای را به عادی سازی بزند و در جبهه مقاومت و در ملت های عربی که طرفدار فلسطین هستند، امیدی را ایجاد کند که اسراییل نابودشدنی است. چرا که اتفاقی که افتاد و پیشروی که در شهرک ها اتفاق افتاد و بالای هزار تلفات که خود اسراییلی ها گفتند، نشان داد که شرایط به نفع جبهه مقاومت است. اوضاع داخلی اسراییل نیز به هم ریخته است و این تفرقه و تشتت و شکاف های قومی و سیاسی یا مذهبی باعث شده است که شرایط فراهم شود.

گلرو تاکید کرد: آنچه که مقام معظم رهبری فرمودند و آنچه که دبیر کل حزب الله اخیرا اشاره و تاکید داشتند مبنی بر اینکه نابودی اسراییل فقط یک بحث اعتقادی بر مبنای اعتقادات دینی و باورهای دینی صرف نیست در حال اتفاق افتادن است. غیر از این ما واقعیت های موجود را به لحاظ کارشناسی بررسی می کنیم و می بینیم که اسراییل واقعا در مسیر زوال و نابودی قرار دارد. آنچه که رهبری تاکید کردند بشارت الهی و تحقق وعده های الهی و قرآنی است که این اتفاق می افتد.

وی خاطر نشان کرد: من به عنوان کارشناسی که ۲۴ سال عمرم را در حوزه کارشناسی فلسطین گذرانده ام به این باور رسیده ام که اتفاقات اخیر کاملا در مسیر تحقق وعده های داده شده است.

کد خبر 1728072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha