گشایش بزرگترین نمایشگاه رزمی و فرهنگی شرق کشور در نیشابور

بزرگترین نمایشگاه رزمی و فرهنگی شرق کشور همراه با نمایش میدانی «صدای پای عشق» که با حضور بیش از ۲۰۰ بازیگر اجرا می شود امروز در نیشابور آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از نیشابور، بیش از دو هکتار زمین در ورزشگاه انقلاب نیشابور طی ۵۰ روز کاری شاهد پروژه ساخت بزرگترین سایت نمایشگاهی رزمی،فرهنگی ونمایش میدانی شرق کشور در ضلع جنوبی این ورزشگاه بود. در این نمایشگاه ۱/۵ هکتار به نمادها و یادگارهای دوران دفاع مقدس از شمال غرب تا جنوب کشور در این دوران اختصاص داده شده است. در بخش های دیگری از این نمایشگاه نیز صحنه هایی از انقلاب مردم نیشابور ،پیروزی انقلاب، فضای دوران دفاع مقدس و اعزام نیروها به جبهه های حق علیه باطل از نیشابور بازسازی شده وبااستفاده از پیشرفته ترین امکانات صوت ، نور و تصویر نیز برخی از عملیات ها دوران دفاع مقدس مانند عملیات فتح المبین فکه، طلاییه و چزابه عملیات کربلای ۵ ، والفجر ۸ ،بازسازی اروند و پل بعثت ، و عملیات مرصاد  باز سازی می شود.

مهمترین قسمت این نمایشگاه، برگزاری نمایش میدانی با عنوان «صدای پای عشق» است که حدود ۲۰۰ نفر از هنرمندان نیشابور و کشور در یک سن بزرگ که دکورهای این دوران‌ها نیز در آن بازسازی شده به روایت نقش نیشابور در طول تاریخ تشییع تا امروز می پردازند. این نمایش از ۱۹ تا ۲۶ مهر ۱۴۰۲ از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ هرشب برای بیش از  ۷۰۰۰ تماشاچی روایت خواهد شد.  

روایت لحظه شهادت شهید شوشتری و برونسی

 مهدی دونده، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان نیشابور در حاشیه مراسم گشایش نمایشگاه رزمی و فرهنگی شرق کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نمایشگاه رزمی و فرهنگی و نمایش میدانی تاریخ نیشابور و لحظه شهادت سرداران شهید شوشتری، برونسی توسط هنرمندانی از کشور و نیشابور اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه فضا و دکورهای این دوران‌ها بازسازی شده و هر شب این روایت ها برای هفت هزار تماشاچی اجرا خواهد شد اضافه کرد: این نمایشگاه بخشی از کنگره ملی ۲ هزار و ۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب نیشابور است که ۲۶ مهر ماه امسال با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و مردم ولایت مدار در ورزشگاه انقلاب نیشابور برگزار می شود.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان نیشابور ادامه داد: نیشابور بزرگ در سال‌های دفاع مقدس حضور ۳۵ هزار رزمنده، ۳۱۳ آزاده و بیش از هفت هزار جانباز را در کارنامه خود دارد.

نمایشی با حضور ۲۰۰ بازیگر

اسماعیل عشقی ، مدیر اجرایی اجلاسیه کنگره ملی ۲ هزار و ۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب نیشابور بزرگ نیز در این خصوص اظهار کرد: نمایشگاه رزمی و فرهنگی شرق کشور و نمایش میدانی صدای پای عشق به کارگردانی حمید حسین خانی از بخش های اجلاسیه کنگره ملی است که امروز افتتاح شد.

افزود: از جمله پرده های نمایشی  صدای پای عشق، «شورای سقیفه و شهادت حضرت زهرا(س)، بارگاه یزید و قتلگاه امام حسین(ع)، حمله مغول به نیشابور ،بی بی شطیطه، ورود امام رضا(ع) به نیشابور، خیام و تقویم جلالی، فضل بن شاذان، شهادت سرداران شهید برونسی، شوشتری و قاجاریان» است.

وی بیان کرد: این نمایش میدانی با حضور بیش از ۲۰۰ بازیگر هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در نمایشگاه رزمی و فرهنگی شمال شرق کشور اجرا می شود.

بزرگترین نمایشگاه رزمی و فرهنگی شرق کشور در نیشابور گشایش یافت

پایان پیام/

کد خبر 1728096

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha