آموزش و پرورش ارزشها را در جامعه نهادینه کند/ علمی که در راستای ارزش های انسانی و الهی نباشد مخاطره آمیز است

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بر نهادینه کردن ارزشها در جامعه توسط آموزش و پرورش تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حضرت آیت الله «سید شرف الدین ملک حسینی» امروز (19 مهر ماه) در دیدار صمیمی با کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان  کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، گفت: انسان علاوه بر علم و اندیشه، باید به اهداف و ارزش ها اهمیت دهد.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری افزود: علم و اندیشه ای که در راستای اهداف و ارزش های انسانی و الهی نباشد، مخاطره آمیز است .

وی با تبریک سال تحصیلی جدید بیان کرد: نظام تعلیم وتربیت مقدس است که برای رسیدن انسانها به کمال و اعتلای علمی و فرهنگی جامعه رسالت خطیری بر عهده دارد.  

آیت الله ملک حسینی به اهمت علم و دانش بر اساس آموزه های دینی اشاره کرد و ادامه داد: علم که نتیجه تفکر است باید نافع و سودمند باشد و ما باید علم را در جامعه پویا و با انگیزه ترویج ارزش های انسانی و الهی داشته باشیم.

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این نکته که برای ساخت یک جامعه ارزشی و الهی آموزش و پرورش و معلم بیشترین نقش را دارند، وظیفه مسئولین امر دانستند که منزلت و شان معلمان را حفظ کنند تا این قشر مهم و فداکار بتوانند ارزش های علمی و الهی را در جامعه بسط دهند.

وی با ذکر حدیثی از امام علی علیه السلام تاکید کرد: علم نافع و سودمند علمی است که ارزش های الهی را در جامعه نهادینه کند و اگر ما علم را برای مفاخر دنیوی و ریاست طلبی فرا گرفتیم، این علم فاقد ارزش است.

آیت الله ملک حسینی خاطرنشان کرد: باید با تکیه به تعالیم بلند اسلامی علمی سودمند همراه با اندیشه و ارزش های عقلانی دینی فرا گیریم تا جامعه‌ای پویا و ارزشمند داشته باشیم.

این استاد حوزه های علمیه توجه به مطالعه و اجرای دقیق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را مهم دانست و بیان کرد: علم کلید کمال و رستگاری است که باید با تفکر همراه باشد، لذا آموزش و پرورش برای تربیت نسل های آینده مبتنی بر علم و انگیزه برنامه ریزی و نظارت داشته باشد.   

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار، گفت: سال تحصیلی جدید با شعار «همه یک صدا ایران، مدرسه قوی، ایران قوی» آغاز شد که در بیش از سه هزار آموزشگاه حدود  172 هزار دانش آموز روانه کلاس های درس شدند.

«حسنعلی عزت خواه» با تقدیر از نگاه ویژه حضرت آیت الله ملک حسینی به آموزش و پرورش، افزود: توجه به اجرای دقیق سند تحول بنیادین و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان و بیانیه گام دوم انقلاب راهبرد مهم آموزش و پرورش در دولت مردمی ایران قوی است.

وی گفت: برای پیشبرد اهداف متعالی تعلیم و تربیت همه باید در کنار آموزش و پرروش باشند و تلاش می کنیم در گام دوم انقلاب با اصلاح عقب ماندگی های گذشته و امید آفرینی به سمت قله های پیشرفت و تعالی حرکت  می کنیم تا فردایی زیباتر و بهتر برای دانش آموزان و آینده سازان میهن اسلامی رقم بخورد.

کد خبر 1728106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha