چهارمین نشست فرهنگی هم اندیشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی

نشست فرهنگی هم اندیشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با حضور جمعی از مدیران و موثرین کانون ها در مشهد برگزار شد. 

به گزارش‌ خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام حسن افکار در نشست فرهنگی هم اندیشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی که شامگاه چهارشنبه در مسجد ایزدی مشهد برگزار شد اظهار کرد: هدف از اجرای برنامه قرار همدلی و این نشست هم اندیشی ایجاد فضایی برای تبادل نظر و انتقال تجربیات مدیران و فعالین فرهنگی استان است.

وی افزود: در طول سال دو روز منسوب به کانون های فرهنگی مساجد است، یکی ۱۸ اسفند که سالروز تاسیس ستاد کانون هاست ودیگری ۱۹ مهر ماه که سالروز ایراد بیانات ویژه مقام معظم رهبری درباره کانون هاست که در این سخنرانی نکات مهمی را خطاب به مدیران کانون ها فرمودند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با اشاره به جایگاه و وظایف امام جماعت مسجد تصریح کرد: آنچه در ساختار مساجد از ابتدا دیده شده است محوریت امام جماعت درتمام امور مسجد و محله است. امام مسجد صرفا پیش نماز نیست بلکه باید در همه امور تاثیرگذار باشد.

وی افزود: امام جماعت برای عملیات های میدانی و برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و مذهبی برای زائران بین الله(نمازگزاران) و مجاوران بیت الله(همسایه های مسجد) نیازمند بازوانی است که یکی از این بازوها کانون فرهنگی است. 

همدلی

حجت الاسلام افکار تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک ظرفیت در چهارچوب مسجد باید محیطی برای رشد و توانمندسازی و تربیت نیروهای موثر مسجدی در حوزه های فرهنگی و هنری باشد. 

وی با اشاره به جایگاه مساجد در سالیان دور گفت: زمانی مسجد محور همه اتفاقات شهر وروستا و محله بود و باید این مسجدمحوری مجدد اتفاقا بیفتد و نقش آفرینی مدیران کانون ها نیز باید در همین راستا باشد. 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در پایان یادآور شد: نشست های قرارهمدلی نیز با همین هدف و برای انتقال اندیشه‌های مدیران کانون ها اجرا شده تا در کنار هم بتوانید با بحث و تبادل نظر، تجربیات موفق خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

نشست فرهنگی هم اندیشی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی

در ادامه این جلسه ابتدا چند نفر از مدیران کانون های فعال و موفق استان به ایراد سخن پرداخته و درباره راهبردها و برنامه های عملیاتی موفق خود سخن گفتند. لزوم کادرسازی و تربیت نیرو، دادن نقش و مسوولیت و انگیزه به اعضای کانون؛ استفاده از همه ظرفیت‌های محله و تلاش برای جذب و اصلاح جوانان حتی جوانان و نوجوانان ظاهرا خطاکار محلات و لزوم استعدادیابی در همه رشته ها از جمله نکات مطرح شده توسط مدیران بود.   

امیرحسین شیخی، نخبه، مخترع و شاعر حاشیه شهر و دارنده مدال طلای جشنواره خوارزمی در رشته ادبیات نیز از دیگر سخنران‌های این برنامه بود که ضمن بیان شرحی از آنچه باعث شد به عنوان یک نوجوان از محله ای کم برخوردار به این جایگاه برسد، بر لزوم کشف استعدادهای محلات تاکید کرد. 

هشتادیوم

در این مراسم همچنین از پوستر اولین رویداد نوجوان محور با نام هشتادیوم نیز رونمایی شد. 

پایان پیام/

کد خبر 1728177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha