تاکید استاندار مرکزی بر استاندارد سازی محصولات دانش بنیان 

استاندار مرکزی گفت: مجموعه‌های دانش‌بنیان به سمت استانداردسازی محصولات گام بردارند. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه امروز چهارشنبه (۱۹ مهر) در همایش «تبیین استانداردهای دانش‌بنیان و نانو نماد» که با حضور، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران، اعضای ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان و فعالان این حوزه در اراک برگزار شد، بر لزوم تدوین استاندارد آرد و نان کامل تاکید کرد و گفت: مجموعه‌های دانش‌بنیان باید به سمت استانداردسازی محصولات خود گام بردارند. 

 استاندار استان مرکزی با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده توسط سازمان ملی استاندارد، افزود: مجموعه‌های دانش‌بنیان‌ باید برای استانداردسازی محصولات خود تلاش کرده و پیشتاز باشند.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی، استانی صنعتی، دانشگاهی و به عنوان قطب تولید و مهد صنعت کشور است و باید جایگاه خود را در حوزه دانش‌بنیان پیدا کند. 

مخلص الائمه همچنین با اشاره به عقب افتادگی نسبتا استان در این بخش، اظهار کرد: باید با تلاش و کوشش و همدلی و همراهی این عقب افتادگی ها جبران و به سمت پیشرفت گام برداریم. 

وی همچنین با اشاره به اینکه استان مرکزی پیشتاز و پیشران نهضت احیای آرد و نان کامل است، بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۰۰ نانوایی در سطح استان در حال طبخ و عرضه نان کامل هستند. 

استاندار استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه اولین و بزرگترین کارخانه آرد کامل کشور که بدون جوانه‌زدایی و سبوس‌گیری تولید آرد می‌کند در استان مرکزی مستقر است، اظهار کرد: متأسفانه استانداردهای لازم برای آرد کامل وجود ندارد و ممکن است که بعضا سودجویانی به این حوزه ورود کنند.

گفتی است در این مراسم از تعدادی شرکت‌های استانی به عنوان برگزیدگان جایزه ملی کیفیت جهان اسلام در برش استانی استان مرکزی تقدیر شد.

کد خبر 1728178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha