مسجد کانون فعالیت‌های فرهنگی و هنری شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: فعالیت‌های فرهنگی و ‌هنری باید به قلب تپنده‌ حوزه مسجد بازگردد و مسجد کانون فعالیت‌های فرهنگی و هنری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد به همراه کارکنان ستاد به مناسبت ۱۹ مهرماه سالروز بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد کانون های مساجد،صبح امروز با علیرضا نوروزی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی دیدار وگفتگو کردند. 

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی نیز  در این دیدار گفت: مهمترین مسأله در این عرصه تحول محوری بیشتر در مسجد است و برای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد فعالیت های مختلفی تا به امروز صورت پذیرفته است اما کافی نیست.

وی افزود: اگر بخواهیم و تلاش کنیم تحولی در جامعه رخ دهد فقط در مسجد این رویکرد محقق می شود.

مسجد کانون فعالیت‌های فرهنگی و هنری شود

نوروزی با اشاره به شعار« بازگشت به مساجد» که شعار اصلی وزارت ارشاد است، افزود: فعالیت‌های فرهنگی و ‌هنری باید به قلب تپنده‌ حوزه مسجد بازگردد و مسجد کانون فعالیت‌های فرهنگی و هنری شود.

وی گفت: اثر فاخر، سنگ بنای توسعه و پیشرفت هر کشوری است و محور اصلی کار، سرمایه های انسانی هستند و این سرمایه های انسانی، با تولیدات فرهنگی هنری در تمامی مساجد احیا شود.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی در این دیدار ضمن ارائه گزارش فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: در حال حاضر یک هزار و ۳۴۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال است که چیزی حدود یک سوم مساجد آذربایجان غربی است.

رضایی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار جوان ۱۲ تا ۱۸ ساله استان در معرض برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی قرار دارند و برای توانمندسازی آنها و استفاده از ظرفیت های این کانون ها برنامه های ویژه کیفی در نظر گرفته شده است.

مسجد کانون فعالیت‌های فرهنگی و هنری شود

وی  گفت: از ابتدای اجرای طرح مسجد کانون نشاط، بحث سطح بندی کانون ها برای اجرای برنامه های اوقات فراغت انجام گرفت و بیش از۱۵۰ کانون در سطح استان اقدام به ثبت نام پایگاه های اوقات فراغت در سطح مساجد شدند.
 
رضایی با اشاره به فعالیت های فرهنگی موکب کانون های فرهنگی هنری مساجد استان دراربعین حسینی، ادامه داد: هدف ما از برپایی موکب قرار گاه امام جعفر صادق(ع)، معرفی فرهنگ غنی اسلامی به زائران خارجی بود و در این موکب تلاش شد ظرفیت‌های فرهنگی استان معرفی شود.

وی توزیع بسته های فرهنگی زیارت عاشورا، سربند عاشورایی، کتاب و بروشورهای امر به معروف و نهی از منکر  را از جمله فعالیت های این موکب عنوان کرد.

گفتنی است؛ همایش اختتامیه طرح ملی«مسجد، کانون نشاط» به مناسبت ۱۹ مهر سالروز بیانات مقام معظم رهبری در مورد کانون های مساجد با تقدیر و تجلیل از فعالان و مربیان اوقات فراغت در سالن اجتماع مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ارومیه با حضور مسئولین و فعالان کانون های مساجد این استان برگزار خواهد شد.

همچنین در این دیدار از پنجمین اثر تولیدی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی «آقا اجازه» رونمایی شد. 

کد خبر 1728193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha