دامپزشکی خدمت به موجودات زنده را کم نشمارند

آیت الله عبادی گفت: شغل دامپزشکی در کار خیر گماشته شده است و خدمت به موجودات زنده را کم نشمارید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح امروز (20 مهر) در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان اظهار کرد: زحماتی که شما و همکارانتان در سراسر کشور انجام می‌دهند زوایای مختلف دارد که یکی حفاظت و نگه‌داری از سرمایه اقتصادی مردم است که از اهم مسائل امروز است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی دیگر مسئله تأمین غذای سالم جامعه است، افزود: اما گذشته از این خدمات اقتصادی و تأمین غذای جامعه، یک لایه پنهان بسیار ارزشمند هم دارد چون حیوان یک موجود زنده است بنابراین نیکی به خود حیوان و به حیات، ارزشمند و مقدس است ضمن اینکه در تعبیر قرآن کریم دارد که هدیه الهی است.

وی بیان کرد: خداوند، موجودات بسیاری را آفریده که به بشر خدمت می‌کند و انسان موحد به مخلوق ظلم نمی‌کند. حتی شکار اگر حالت تفریحی داشته باشد حرام است و لذا در ماه رمضان به عنوان مسافر یکی از شراط سفر که روزه را افطار می‌کند این است که برای حرام نباشد حالا اگر یکی برای تفریح به شکار می‌رود یکصد فرسخ هم برود مسافر نمی‌شود چون سفرش حرام است.

آیت الله عبادی در ادامه گفت: شغل دامپزشکی در کار خیر گماشته شده است و خدمت به موجودات زنده را کم نشمارید.

محمد علی بخشی - مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در این دیدار با بیان اینکه در استان بیش از یک میلیون و 800 هزار رأس دام سبک و سنگین داریم که پیشگیری، کنترل و درمان بیماری اینها بر عهده سازمان دامپزشکی است، افزود: در طول سال با انجام واکسیناسیونی که بر علیه این بیماری‌ها انجام می‌دهیم حجم قابل توجهی از بیمارها و تلفات را توانسته‌ایم کنترل کنیم.

وی با اشاره به فعالیت بیش از یک هزار واحد پرورش مرغ گوشتی و تخم‌گذار، شترمرغ و سایر ماکیان در استان، تصریح کرد: در سال جاری تاکنون بیش از 20 میلیون قطعه جوجه‌گذاری انجام شده است که بحث کنترل بیماری و حمل و نقل و ردیابی بیماری اینها بر عهده سازمان دامپزشکی بوده است.

بخشی به نظارت بهداشتی بر تولید فراورده‌های خام دامی از جمله گوشتی اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای امسال بیش از 20 هزار تن مرغ و 22 هزار تن دام کشتار شده در استان بوده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: اکنون بیش از 95 درصد واکسن‌های مورد نیاز صنعت دام و طیور در کشور تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از سه و نیم میلیارد دز واکسن در موسسه رازی تولید می‌شود، افزود: خوشبختانه استان از حیث قالب بیمارهای دام پاک است و بیماری قابل توجهی در خراسان جنوبی که صنعت دام و طیور را تهدید کند، نداریم و این حاکی از تلاش همکاران و کارکنان دامپزشکی است.

کد خبر 1728220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha