پیروزی فلسطین به منزله پیروزی جهان اسلام است

کارشناس دینی با بیان اینکه پیروزی فلسطین به منزله پیروزی جهان اسلام است، گفت: در حال حاضر مجاهدان و مردم فلسطین نیاز به حمایت همه جانبه دارند و با اعلام حمایت از آن ها انگیزه بیشتری برای دفاع از سرزمینشان و جنگ با رژیم اشغالگر برایشان پیدا خواهد شد.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ زینب روحانی مقدم- این روزها تنها یک کلمه جهان را در نوردیده و آن هم «طوفان الاقصی» است. طوفانی که مردم مظلوم فلسطین برای دفاع از حق خود که سال ها توسط خونخواران صهیونیستی پایمال شده است، راه انداخته اند.

غاصبان رژیم صهیونیستی با ظلم و ستم و و زور، مردم مظلوم فلسطین را از خانه های خود راندند و سرزمین شان را غصب کردند و از هیچ ظلم و ستم و جنایتی دریغ نکرده اند. طوفان الاقصی نتیجه این ظلم و ستم هایی است که جنایتکاران صهیونیستی بر مردم فلسطین روا داشتند.

فلسطین به عنوان قبله اول مسلمانان از اهمیت بالایی برخوردار است و هیچ جایی برای رژیم غاصب صهیونیستی در این سرزمین مقدس وجود ندارد. طوفان الاقصی امروز سبب شده است تا همه کشورهای اسلامی از خواب غفلت برپا خیزند و به حمایت از مردم مظلوم فلسطین قیام کنند و رژیم کودک کُش صهیونیست با مشاهده کردن این وحدت اکنون به مظلوم نمایی روی آورده است. چه کسی می تواند جنایت ها، قتل ها، ویرانی ها و کودک کشی های این رژیم را به فراموشی بسپارد مگر انسان های جاهل.

Capture.JPG

*حمایت از فلسطین به کدامین دلیل؟ حمایت ما از مردم مظلوم فلسطین نه تنها یک حق مشروع در اسلام و حقوق بین الملل معاصر، بلکه یک وظیفه دینی، ملی و انسانی است که در سه دلیل آموزه های دینی، مقتضای منافع ملی و حمایت از حقوق بشر ریشه دارد.

یکی از وظایف شرعی غیر قابل تردید یکایک مسلمین و نیز یکی از اصول کلی سیاست خارجی دولت های اسلامی، دفاع از امت اسلامی حتی حمایت از همه مظلومان و مستضعفان جهان بخشی از جهاد دفاعی و نبرد مشروع در برابر متجاوزین و ستمگران است و آیات متعدد قرآن، سنت پیامبر اکرم (ص) و معصومین (ع)، عقل و اجماع فقها و دانشمندان اسلام شناس بر این وظیفه دلالت دارند.

همه مسلمانان، امت واحده حساب می شوند و در این صورت هر گونه ستمگری به هر کشور اسلامی یا جمعیت مسلمین، ستم به همه آنان محسوب شده و دفاع از آنان دفاع از خود قلمداد و به حکم عقل واجب می شود.

امام خمینی (ره) می فرماید: «اگر کشورهای (بلاد) اسلامی و مرزهای آن را دشمنان احاطه کنند که به واسطه آن بر اسلام و امت اسلامی بترسند، بر همه مسلمین واجب است بدون هیچ قید و شرطی، با تمام وسائلی که در توان دارند و با جان و مال خود، از آن دفاع کنند.»

امنیت ملی و منافع ملی ما با همه مسلمانان به ویژه ملت فلسطین گره خورده، از این رو انجام حمایت های اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی در حد وسع و توان از ملت های مسلمان دیگر خصوصا فلسطین، نه تنها با منافع ملی ما تعارض ندارد بلکه در راستای تامین منافع ملی ایران به حساب می آید.

واقعیت آن است که مردم مظلوم و مبارز فلسطین از ما نیز دفاع می کنند و ما کم ترین وظیفه خود یعنی تدارکات و پشتیبانی را انجام می دهیم؛ همان طور که رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمود: «اگر صهیونیست های افزون طلب، گرفتار انتفاضه نبودند، بدون تردید برای سیطره بر مصر و سوریه و لبنان و دیگر کشورهای خاورمیانه وارد عمل می شوند.»

یکی از کشورهای قسم خورده علیه ایران اسرائیل است، اسرائیلی ها تلاش کردند در کشورهای همسایه ما نفوذ کنند و آنان تصریح کرده اند که ما سعی می کنیم در حیاط خلوت ایران، نفوذ کنیم.مشکل اسرائیل مربوط به همه جهان اسلام است و تمامی مسلمانان مورد تهدید هستند، نجات ملت فلسطین و تشکیل دولت مستقل و طرد و نابودی اسرائیل، پیوسته مورد اهتمام مسئولان، مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است و خواهد بود.

در راستای شکل گیری طوفان الاقصی به سراغ یکی از کارشناسان حوزه دین رفتیم. گفتگوی خبرنگار شبستان با حجت الاسلام محمد شاکری-امام جمعه فردوس- را به شرح زیر می خوانید؛

۱- درخصوص قیام فلسطینیان بفرمایید که چه دلایل و علت هایی سبب این موضوع شد؟ در خصوص دلایل قیام مردم مظلوم فلسطین بهترین جوابی که می توان داد همان فرمایشی است که مقام معظم رهبری فرمودند که این بلا را خود صهیونیست ها بر سرشان آوردند.


وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت، وقتی درنده خویی به نهایت رسید باید منتظر طوفان بود. در طول تاریخ این موضوع جزء مسلمات است که هیچ وقت دیکتاتوری و ظلم به مردم دوام نمی آورد و مردم نمی توانند آن را تحمل کنند، در کشور خودمان هم این گونه بود و دلایل قیام مردم ایران قبل از انقلاب نیز، همین بود که رژیم سابق، ظلم و ستم را از حد گذرانده بود.


مردم دوست دارند مستقل، آزاد، خودکفا باشند و اختیار ملک و مال و وطن خودشان را داشته باشند نه اینکه وطن و سرزمینشان در تصرف و اختیار دیگران باشد و وقتی این مسائل صورت نگیرد، مردم علیه آن قیام می کنند.

۲- قیام مجاهدان فلسطینی چه پیامدهایی می تواند به دنبال داشته باشد؟ قیام مجاهدان این پیامد را به دنبال دارد که زمان فرق کرده است و قدرت همواره در اختیار اشغال گران باقی نمی ماند.


ظلم و ستم هم همیشه باقی نمی ماند و زمان رویش علف های هرز و خارهای مزاحم رو به اتمام است و به لطف الهی گل های رنگارنگ یکی پس از دیگری سر از زمین بیرون خواهند آورد و دیگر مستکبرین و ظالمین هم متوجه پیامدهای ظلم و ستم و غارت گری خودشان خواهند شد.

۳- چرا مقام معظم رهبری تاکید کردند که شکست اسرائیل غیرقابل ترمیم است؟ معمولا وقتی رخنه ای، تَرَکی در ظرفی یا وسیله ای به وجود می آید تا اندازه ای قابل ترمیم است ولی وقتی آن ترَک از حد گذشت دیگر قابل ترمیم نیست و به اصطلاح باید دور بیفتد.


اتفاقات اخیری که از جهات مختلف در رژیم غاصب صهیونیستی افتاده تا به حال نظیر نداشته است لذا اثرات آن در ماه های اخیر مشاهده شد و افزایش تنفر از مسئولین رژیم و زیادشدن افسردگی در بین سربازانشان و پایین آمدن محبوبیتشان در بین سایر کشورها از جمله این اثرات است.


مردم خود این رژیم منحوس به مسئولینشان اعتماد ندارند و قدرت دفاعی آنها کم شده است و ادعاهایشان از قبیل گنبد آهنین خنثی شده است لذا به هیچ وجه قابل ترمیم نیست.

۴- آیا می توان امیدوار بود که با قیام مجاهدان فلسطینی، جهان از وجود رژیم منحوس صهیونیستی پاک می شود؟ به جهات و دلایل متعدد می توان امیدوار بود که به زودی این رژیم منحوس از صحنه جهان پاک خواهد شد.


اولا وعده خداوندی است و وعده خداوند قطعی است و دوما چند سال قبل مقام معظم رهبری هم بر اساس قواعد و نشانه های موجود، این وعده را دادند که رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.


سوما با مقایسه بین جنگ ها و عملیات های متعدد و آمار تلفات و خسارات پراکنده و زیادی که دیده می شود مشخص است که قدرت مردم فلسطین روز به روز در حال افزایش و رژیم صهیونیستی روز به روز در حال افول است.


مخصوصا اینکه حمایت جبهه مقاومت نیز از مردم فلسطین متحدتر و بیشتر شده است پس هیچ شکی نیست که به امید خدا، رژیم صهیونیستی و این غده سرطانی در حال خاموش شدن و از بین رفتن است.

۵- وظیفه مسلمانان و کشورهای اسلامی در جهت حمایت از این قیام مجاهدان چیست؟ دین مبارک اسلام وظیفه مسلمانان را در اقصی نقاط جهان مشخص کرده است، آنجا که در سوره انفال می فرماید«وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّیٰ لَا تَکُونَ فِتْنَةٌ وَیَکُونَ الدِّینُ کُلُّهُ لِلَّهِ فَإِنِ انتَهَوْا فَإِنَّ اللَّهَ بِمَا یَعْمَلُونَ بَصِیرٌ؛ ﻭ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺠﻨﮕﻴﺪ ﺗﺎ ﻫﻴﭻ ﻧﻮﻉ ﻓﺴﺎﺩ ﻭ ﻓﺘﻨﻪ [ ﻭ ﺧﻮﻧﺮﻳﺰﻱ ﻭﻧﺎﺍﻣﻨﻲ ] ﺑﺮ ﺟﺎ ﻧﻤﺎﻧﺪ، ﻭ ﺩﻳﻦ [ ﺩﺭ ﺳﺮﺍﺳﺮ ﮔﻴﺘﻲ ] ﻭﻳﮋﻩ ﺧﺪﺍ ﺷﻮﺩ. ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﻓﺘﻨﻪ ﺑﺎﺯﺍﻳﺴﺘﻨﺪ [ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺠﻨﮕﻴﺪ] ﺯﻳﺮﺍ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ، ﺑﻴﻨﺎﺳﺖ.»


در حال حاضر مجاهدان و مردم فلسطین نیاز به حمایت همه جانبه دارند و با اعلام حمایت از آن ها انگیزه بیشتری برای دفاع از سرزمینشان و جنگ با رژیم اشغال گر برایشان پیدا خواهد شد.

۶- در خصوص اهمیت آزادسازی فلسطین از دست غاصبان رژیم صهیونیستی بفرمایید؟ گاهی صحبت از دفاع و آزادی از یک سرزمین خاصی می شود و گاهی آن زمین از جهات دیگری قابل اهمیت است و سرزمین فلسطین از هر دو جهت مهم است.


اولا مسجد الاقصی و بیت المقدس به عنوان یک مکان مقدس و قبله اول مسلمین مورد احترام است و دوما در شرایط فعلی، شرایط فلسطین مسئله یک سرزمین نیست بلکه مسئله جهان اسلام است و شکست فلسطین به منزله شکست جهان اسلام و پیروزی آن به منزله پیروزی جهان اسلام است.


مستکبرین تمام نفرت و انزجار و دشمنی خودشان از اسلام و مسلمین را می خواهند بر سر فلسطینیان وارد آورند ضمن اینکه سرنوشت فلسطین در سرنوشت جهان اسلام تاثیر گذار خواهد بود بنابراین هر کس سربلندی و عزت اسلام و مسلمین را می خواهد باید به دنبال عزت و پیروزی فلسطین باشد.

۷- برخی از سلبریتی ها و حتی افراد فریب خورده و در خط دشمن می گویند چرا از اسرائیل دفاع نمی کنید به نطر شما چه باید به این افراد گفت؟ ما از آن ها سوال می کنیم که انگیزه شما در دفاع از اسرائیلیان چیست؟ دفاع از مردم است؟ دفاع از مظلوم است؟ دفاع از هم کیشان و هم‌پیمانان است؟ دفاع از حقوق بشر است؟ دفاع از چیست؟

آیا فلسطینیان که چندین سال است به بدترین وضع کشته می شوند و حقوقشان پایمال می شود، مردم نیستند؟ آیا این ها مظلوم نیستند؟ آیا آن ها حق مالکیت ندارند؟ آیا آن ها از حقوق شهروندی و بشری برخوردار نیستند؟ اگر دفاع از زن است آیا همین زن های اسرائیلی به عنوان سرباز و درجه دار در این چند سال ظلم و ستم نکردند؟ بنابراین کمی چشمتان را باز کنید و واقعیت ها را ببینید جای ظالم و مظلوم، جلاد و شهید را عوض نکنید.

کد خبر 1728242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha