اختتامیه جشنواره رسانه و عدلیه در یزد برگزار شد

اختتامیه جشنواره رسانه و عدلیه با حضور معاون قوه قضائیه و با معرفی نفرات برتر در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، اختتامیه جشنواره رسانه و عدلیه با حضور معاون رئیس قوه قضائیه و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و جمعی از مسئولان استانی، با معرفی نفرات برتر در محل باغ دولت آباد یزد برگزار شد.

اصغر جهانگیر معاون رئیس قوه قضائیه در این مراسم گفت: رسانه در ساخت افکار عمومی نقش بسیار مهمی دارد و با ایجاد تفکر در جامعه و تصویرسازی مناسب می تواند شرایطی را فراهم کند که به جای مردم قضاوت کند.

وی افزود: حل و فصل دعاوی یکی از مسائل مورد توجه ما است که رسانه قضاوت های عمومی را برای ترویج اندیشه ها رواج می دهند.

معاون قوه قضائیه ادامه داد: تبیین اندیشه های آرمانی از وظایف رسانه ها است و اگر مسیر را درست نشناسند می توانند انحراف ایجاد کرده و اندیشه ها و باورهای نامناسب را ترویج دهد.

جهانگیر ادامه داد: رسانه ها دارای قدرت ناپیدا هستند که می‌توانند تاثیرات بسیار بزرگی برای بازگشایی صحنه های احقاق حق ایجاد کنند.

وی بیان کرد: آرایی که در عدلیه صادر می‌شود توسط رسانه ها می تواند شناسانده شود و کام مردم را شیرین کند و این می تواند ابزار بسیار مهمی در زمینه آرای عدلیه باشد.

جهانگیر ادامه داد: رسانه دارای قدرت اقناع سازی و تبلیغات است که میتواند الگوسازی کند.

احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این مراسم با اشاره به مشارکت این اداره کل در بخش اصلی جشنواره رسانه و عدلیه استان یزد گفت: تعداد 100 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که با داوری داوران استانی نفرات برتر انتخاب شدند.

وی افزود: نقش رسانه ها در آگاه سازی مردم و پیشگیری از آسیب ها واضح و مبرهن است که ما باید از این ابزار به خوبی استفاده کنیم.

وی گفت: برگزاری دوره های آموزشی و رویدادها که منجر به تشویق در عرصه قلم و رسانه ها می شود از جمله اهداف ما است که در این جشنواره ها و برنامه ها دنبال می شود.

دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد، مصطفی زارع زاده سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیز از سخنرانان دیگر این مراسم بودند که در خصوص بخش های مختلف این جشنواره گزارش ارائه کردند.

دومین جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد در چهار بخش اصلی، رسانه، ویژه و نقد با فراخوان بیش از ۴۰ موضوع در زمینه‌های مختلف و مرتبط با دستگاه‌های مختلف با شرکت بیش از ۲۰۰ نفر برگزار و در پایان رسانه‌های برتر توسط هیات داوران معرفی و تجلیل شدند.

سیدضیا میررحیمی خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد نیز در بخش نقد به عنوان نفر شایسته تقدیر انتخاب و تجلیل شد.

کد خبر 1728252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha