باید از محدود کردن تبلیغ به ایام تبلیغی خودداری کنیم

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی گفت: باید از محدود کردن تبلیغ به ایام تبلیغی خودداری کنیم و آن را حداقل به یک روز در هفته افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام علی کشوری، دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی،  امروز در جمع طلاب و روحانیون شهرستان خوی که با موضوع تبلیغ تاثیرگذار در دفتر امام جمعه خوی برگزار شد، اظهار کرد: نظریه فقهی تبلیغ مسئله محور به چهار سوال اصلی پاسخ می دهد و اگر این سؤالات و پرسش‌ها در مباحثات طلبگی مورد بحث قرار بگیرد تبلیغ به اولویت اصلی تبدیل می شود و تبلیغ مسئله محور پایه و اساسش پاسخ به پرسش‌هایی از جمله زمان مطلوب برای تبلیغ، موضوع تبلیغ، نیازها و حوائج مردم است.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی تصریح کرد: ما به عنوان یک مبلغ دین وقتی با مردم روبرو می شویم باید برای آن‌ها تبیین کنیم که چقدر باید برای شناخت دین وقت بگذارند و امروز تبلیغ محدود به مناسبات تبلیغی شده است.

وی خاطرنشان کرد: باید از محدود کردن تبلیغ به ایام تبلیغی خودداری کنیم و آن را حداقل به یک روز در هفته افزایش دهیم.

باید از محدود کردن تبلیغ به ایام تبلیغی خودداری کنیم

این مسئول تصریح کرد: امروز تقسیمات دین و موضوعات احکام تعمیم پیدا کرده است و برخی موضوعات جدید پیدا شده است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

حجت‌الاسلام کشوری  بیان کرد: در آموزش و پرورش از ۱۲ هزار تا ۱۶ هزار ساعت وقت فرزندانمان را برای آموزش کتبی می گیرند که برنامه آن توسط فرانسیس بیکن طراحی شده است و با این اندازه وقت، ما برای برنامه های طراحی شده غربی نمی توانیم با تبلیغ ایام محور رقابت کنیم و برای ترویج تفکر انبیا باید به صورت جهادی تبلیغ کنیم.

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی ادامه داد: حوزه علمیه این ظرفیت را دارد که استعدادهای مردم را ارتقا بدهد و برای این کار باید نیازهای مردم از روایات جواب داده شود و اگر این‌گونه باشد مردم به حوزه و روحانیت اقبال بیشتری خواهند داشت.

حجت‌الاسلام کشوری گفت:  ۸۶ درصد اراضی کشور در دست منابع طبیعی است و جلوی هر گونه دخل و تصرف و کشاورزی را می گیرد، در حالی که در اسلام قانون موات داریم که در کشور اجرا نمی شود و اگر این طرح در کشور اجرا شود هم مشکل کمبود منزل و هم مشکل کشاورزی حل می شود.

کد خبر 1728324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha