۱۲ تعاونی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه روستا آباد شرکت کردند

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ شرکت تعاونی از این استان در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر با نام « روستا آباد » حضور پیدا کردند.

 خلیل احمد سلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: نمایشگاه روستا آباد با هدف معرفی و عرضه تولیدات و محصولات کشاورزی روستاییان از نقاط مختلف کشور از طی روزهای ۱۲ تا ۱۸ مهرماه در مصلای تهران برپا شد.


وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۲ شرکت تعاونی از سیستان و بلوچستان حضور داشتند، افزود: رسته فعالیت این تعاونی ها عمدتاً در حوزه صنایع دستی، فرش و مواد غذایی سنتی بود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان پیگیری ایجاد اشتغال در روستاها را مورد تاکید قرار داد و گفت: ظرفیت فعالیت‌های شغلی همچون دامداری، کشاورزی و باغبانی در روستاها وجود دارد و برای استفاده موثر از این ظرفیت‌ها، ورود جدی مردم در قالب تشکیل تعاونی های روستایی می تواند راهگشا باشد.

سلامی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای توجه به روستا و روستانشین ها، طرح توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را به منظور افزایش ضریب پوشش بیمه روستائیان و عشایر دنبال می‌کند که مردم می‌توانند با مراجعه به دفاتر کارگزاری این صندوق یا دهیاری ها، بخشداری ها و فرمانداری ها از جزییات این طرح باخبر شوند.

وی اظهار کرد: طرح تشکیل «روستا تعاون» با همکاری بنیاد علوی و برکت و سازمانهای مردم نهاد نظیر هاسب و گروههای جهادی از دیگر برنامه های توسعه ای بخش تعاون در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان است.

کد خبر 1728363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha