طوفان الاقصی حادثه بزرگی بود که هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی را بیش از پیش در هم شکست

آیت الله علما گفت: طوفان الاقصی حادثه بزرگی بود که هیبت پوشالی رژیم صهیونیستی را بیش از پیش در هم شکست و نشان داد آن ها ضیعف تر از حد تصور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه امروز جمعه ۲۱ مهر ماه  آیت الله مصطفی علما در آخرین خطبه های نماز جمعه خود که در مسجد جامع استان برگزار شد، گفت:همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند موضوع فلسطین علاوه بر آنکه وجه دینی و شرعی داشته باشد یک مساله ی وجدانی و انسانی است؛ حمایت و دستگیری از مظلوم بر جامعه ی انسانی واجب است.

امام جمعه کرمانشاه افزود: اسرائیل به پرچم کفار تبدیل شده است تا به وسیله آن با مسلمانان بجنگند و این موضوع موجب شده است تا فلسطین به یک نماد و رمز تبدیل شود لذا اشغال فلسطین دردناک ترین مسئله جهان بشری در سده اخیر و یکی از طولانی ترین مبارزات آزادی بخش و مقاومت علیه تجاوز و ستم و نسل کشی است که در آن سرزمین ادامه دارد .

وی با بیان اینکه مسئله امروز جهان اسلام قبله نخست مسلمانان است تصریح کرد: غده سرطانی رژیم صهیونیستی در هفتاد سال گذشته ثروت، حیات، امنیت و آسایش کشورهای مسلمان منطقه را هدف قرار داده است و ردپای جنایات آنها در همه جا مشهود است.

آیت الله علما  درادامه خطبه ها با اشاره به بیست و سه مهر سالروز شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی ،خاطر نشان کرد: آیت الله عطاء الله اشرفی اصفهانی در سال ۱۲۸۱ هجری شمسی در خمینی شهر اصفهان که در آن زمان "سده" نامیده می شد در خانواده ای روحانی و عالم متولدو یگانه فرزند ذکور مرحوم حجت الاسلام میرزا اسدالله، نوه مرحوم حجت الاسلام میرزا محمد جعفر از علمای معروف خمینی شهر بود.ابتدا مدت یک سال در مدرسه رضویه اقامت گزید، پس از آن در معیت آیت الله حاج شیخ عبدالجواد جبل عاملی به مدرسه فیضیه رفت و به مدت ۲۳ سال متوالی در قم اقامت نمود و به کسب علوم دینی در محضر علمای بزرگ قم پرداخت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد:  با همه مشکلات و مسائل آن زمان، در تحصیل علوم اسلامی و دینی جدیت خاصی از خود نشان داد و پس از اندک زمانی از فضلا و مدرسین نامی و برجسته حوزه علمیه قم به شمار آمده و بسیار مورد توجه مراجعِ تقلید آن زمان قرار گرفت لذا بعدها شهید محراب به دستور مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در کرمانشاه رخت اقامت افکند و با ورودش به این شهر، کرمانشاه را به مرکز فعالیتهای مذهبی و سیاسی غرب کشور تبدیل کرد.
 
وی گفت: ایشان پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی حضرت امام (ره) به عنوان نماینده تام الاختیار ایشان در منطقه غرب و امام جمعه کرمانشاه منصوب شد و مدت ۳۸ ماه به اقامه نمازجمعه پرداخت و در این مدت مساجد، ابنیه و مدارس علمیه متعددی به همت ایشان در خمینی شهر و استان کرمانشاه بازسازی و ساخته شد.

آیت الله علما اذعان داشت: سرانجام در روز جمعه ۲۳ مهر ماه سال ۱۳۶۱ آیت الله عطاء الله اشرفی اصفهانی در سن ۸۰ سالگی در مسجد جامع کرمانشاه و در سنگر نماز جمعه به دست منافقی کوردل در حالیکه نارنجکی در کمر خود تعبیه کرده بود با حمله به این روحانی مجاهد و انفجار آن این اسوه جهاد و مبارزه را به شهادت رسانید.

وی اظهار داشت: بیست و چهار مهر روز انجمن اولیاء و مربیان است،رشد شخصیتی و تحصیلی دانش آموزان، پیش از هر چیز، مستلزم برخورداری آنان از فضایی متعادل و هماهنگ در خانه و مدرسه است. امروزه انجمن های اولیا و مربیان، رایج ترین وسیله ارتباط میان خانه و مدرسه شمرده می شود. از آنجا که کودک، بخش بزرگی از زندگی خود را در خانه گذرانده است، باید معلم و مسئولان مدرسه از محیط زندگی، فرهنگ و ارزش های حاکم بر آن محیط آگاهی یابند تا بتوانند آموزش و پرورشِ مدرسه را با استفاده از جنبه های زندگی دانش آموز و با همکاری اولیای وی بارور سازند.

این استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه خطبه های خود با اشاره به  بیست و چهار مهر روز عقیدتی سیاسی ارتش است،تصریح کرد: تأسیس نهاد مقدس عقیدتی سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در ۲۴ مهرماه سال ۵۸ یکی از تدابیر ارزشمند و دوراندیشی‌هایی بود که  به حق باید آن را از برگ‌های زرین کتاب ارزشمند انقلاب اسلامی ایران به ویژه ارتش همیشه قهرمان دانست.  زیرا ارتشیان غیور در همه ادوار انقلاب ولایت مداری خود را بر همه ثابت کرده اند.

خطیب جمعه کرمانشاه  با اشاره به اهمیت اسلام به نقش زنان در جامعه ،خاطر نشان کرد: خانم دباغ به عنوان الگو برای زن مسلمان در فرمایش حضرت آقا مطرح شد، ایشان الگوی یک زن مسلمان است، چون همه جانبه وظایف زنان مسلمان را در زندگی پیاده می کنند، روحیه نظامی دارند و مدتی فرمانده سپاه همدان بوده و مراقب امام در پاریس، در  هیئت سه نفره که امام راحل برای گفتگو با گورباچف اعزام کرد حضور داشت.

همچنین  آیت الله علما در آخرین بخش از خطبه دوم نماز جمعه خود،به حضور بیش از چهل ساله خود در خدمت انقلاب و نظام  اشاره کرد وگفت: بیش از ۴۰ سال است به عنوان سرباز در خدمت مردم، نظام و انقلاب اسلامی بوده است، ضمن خداحافظی با مردم کرمانشاه در کسوت امام جمعه، گفت: از این پس هم خادم مردم ولایتمدار کرمانشاه و نظام و انقلاب اسلامی خواهد ماند.

وی گفت: زمانی که به عنوان امام جمعه کرمانشاه منصوب شدم قرار نبود مدت زمان آن اینقدر طولانی شود اما توفیقی بود که نصیبم شد و خدمت به مردم ولایتمدار و شهیدپرور کرمانشاه افتخار بزرگی برایم بود.

آیت الله علما در پایان با بیان اینکه به دعای خیر مردم کرمانشاه نیاز دارد، افزود: دعای خیر من هم همواره پشست سر مردم و جوانان انقلابی این دیار خواهد بود.

کد خبر 1728417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha