دین اسلام مخالف قتل افراد بی‌دفاع است

ماموستا رستمی گفت: دین اسلام مخالف قتل و خونریزی به ویژه کودکان و زنان و افراد بی دفاع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران این شهر اظهار کرد: امروز مردم غزه مورد آماج حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند و بدون آب و برق و غذا، به سر می‌برند و ما باید براساس وظیفه دینی و انسانی از این مردم مظلوم حمایت کنیم.

وی بیان کرد: حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و قتل عام زنان و کودکان فلسطینی تاسف آور و خلاف جامعه بشریت است،افزود: این حملات از سوی همه مسلمانان محکوم است.
وی یادآور شد: رژیم غاصب صهیونیستی این روزها با هزاران بمب و موشک، مردم مظلوم غزه را مورد تهاجم قرار می‌دهد و باعث شهادت چهار هزار و مجروح شدن هفت هزار فلسطینی شده است.

امام جمعه سنندج بیان کرد: آمریکا از آن سوی کره زمین تجهیزات نظامی و نیرو به خاورمیانه و سواحل فلسطین ارسال می‌کند تا رژیم صهیونیستی را در کشتار فلسطینی‌ها کمک کند و ما نیز وظیفه داریم حامی مردم مظلوم غزه باشیم.

ماموستا رستمی با بیان اینکه مسلمانان هیچوقت در جنگ پیشقدم نبوده و از خود در برابر دشمنان دفاع کرده‌اند، گفت: دین اسلام مخالف قتل و خونریزی به ویژه کودکان و زنان و افراد بی دفاع است.

وی تاکید کرد: عده‌ای از رسانه‌های غربی رژیم صهونیستی را مظلوم و فلسطین و مقاومت را ظالم وانمود می‌کنند و تلاششان این است اسلام را دین تحجر و خشونت جلوه دهند اما مردم جهان، از واقعیت و مظلومیت فلسطین آگاه هستند.

امام جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه ها به زلزله افعانستان و کشته شدن سه هزار نفر اشاره و بر لزوم کمک مالی مردم به زلزله زدگان تاکید کرد.

ماموستا رستمی بر رعایت عدالت و امانتداری تاکید کرد و افزود: عدالت و مساوات و توشعه و عمران از ویژگی‌های کشور اسلامی است و باید مورد توجه قرار گیرد.
 

کد خبر 1728435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha