ستادهای استانی موانع پیش روی کانون های مساجد را هموار سازند

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: ستادهای استانی موانع پیش روی کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرها و روستاهای زیر مجموعه خود را با نگاه کارشناسی و هم افزایی بین دیگر دستگاه ها هموار سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمدتقی محمدیان» در گردهمایی مدیران ستادی و استانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به میزبانی استان اصفهان به نقش و ماموریت ستادهای استانی اشاره کرد و اظهارداشت: در مقطعی از زمان این ستاد ها به جای حمایت و کمک به کانون های فرهنگی و هنری استان خود، با آنان رقابت می کردند و یا فعالیت کانونی انجام می دادند.

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: نقش و وظیفه ستادهای استانی کانون های فرهنگی و هنری مساجد انجام فعالیت های اجرایی مشابه کانون ها نبوده بلکه باید پشتیبانی، حمایت و راهبری انجام دهند.

وی با بیان اینکه بعضی از کانون ها در اجرای فعالیت های خود با مشکلاتی روبرو می شوند، ادامه داد: ستادهای استانی موانع پیش روی کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرها و روستاهای زیر مجموعه خود را با نگاه کارشناسی و هم افزایی بین دیگر دستگاه ها هموار سازند.

محمدیان از مدیران استانی به همراه کارشناسان خود خواست تا برای هم افزایی بین بخش های مختلف اداری و دارای وظیفه در حوزه مساجد، تلاش کنند و اینگونه مانع از پراکندگی کارها و فعالیت های جدی و کاربردی بشوند.

وی اضافه کرد: همگرایی و انسجام بین دستگاه های متولی حوزه مسجد وجود ندارد و همین موضوع امکانات را همسو نکرده و نتوانسته ایم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

شبکه سازی و همبستگی بین کانون های مساجد

مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به لزوم تعامل بین کانون ها و ایجاد شبکه به هم پیوسته اشاره کرد و گفت: در سیاست های کلی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور توسعه شبکه سازی و ایجاد فرصت های تعاملی مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از چالش ها نبوده شبکه به هم پیوسته و منجسم کارآمد بین کانون ها بوده که این اتفاق شکل گرفته و باید در رسیدن به نقطه مطلوب تلاش و همت بشود.

محمدیان با بیان اینکه وجود 26 هزار کانون فرهنگی و هنری در کشور که هر کدام شاخصه مثبتی دارند، خاطرنشان کرد: فعالیت شبکه ای می تواند توان آنان را افزایش یابد.

وی اضافه کرد: وقتی دشمن تمام ظرفیت ها را برای انحراف نسل جدید و صدمه به ارزش ها را هدف قرار داده ما نیز باید هم توان و در طراز آنان و بیشتر کار کنیم و گرنه موفقیتی نخواهیم داشت.

کادرسازی اولویت کانون های فرهنگی و هنری مساجد

مدیرکل هماهنگی امور ستادی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به ماموریت مهم این مراکز فرهنگی اشاره کرد و اذعان داشت: کادرسازی و جذب افراد جدید به کانون ها در اولویت قرار گرفته که بیشتر معطوف به نوجوانان و کودکان است.

وی افزود: جذب کودکان و نوجوانان به مسجد و کانون های فرهنگی و هنری و ماندگاری آنان در فعالیت های آینده مرکز مانع از تعطیلی و کاهش فعالیت آنان با تغییرات مدیریتی و جابه جایی افراد می شود.

محمدیان وفاداری به کانون و هسته فعالیتی را از عوامل ماندگاری نیروی انسانی کانون اعلام کرد و اظهارداشت: یک عضو با حضور از سنین کودکی سالیان متمادی می تواند نقش محوری در کانون داشته باشد.

وی ساماندهی، سازماندهی و شبکه سازی، تولید محتوا، عرضه محصولات ارزشی، موقعیت آفرینی برای مطالعه کتاب، انگیزه بخشی در جامعه، اجرای اردوهای با نشاط، ترویج زیبایی های حضور در مسجد و جذب افراد به کانون های فرهنگی و هنری را از برنامه ها و نقاط تمرکز در دوره جدید ستاد کانون های فرهنگی و هنری اعلام کرد.

تربیت نیروی مومن، مجاهد و متعهد در مسجد

مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با انتقاد از اقدامات پراکنده و بدون چشم انداز، گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش اساسی در تربیت نیروی انسانی دارند و نباید مغفول بماند و تمرکز بر تولید محتوای سرود و نمایش و دیگر حوزه صرفا معطوف شود.

وی شناسایی افراد با استعداد را مهم خواند و اذعان داشت: در کنار فعالیت های فرهنگی و تربیتی شناسایی استعداد انجام و به رشد آنان کمک شود و تئوری کادر سازی به مرحله اجرا برسد.

محمدیان با بیان اینکه عضو کانون پس از جذب نباید رها شود، خاطرنشان ساخت، رهگیری و توجه به توانایی او می تواند در کادر اجرایی به عنوان یک عنصر اثر بخش وارد و نقش آفرینی کند.

وی به تحولات جدی که در اسناد و برنامه های کانون های مساجد ایجاد شده، گفت: برخی از تصمیمات در دوره های قبلی به رویکرد و برنامه های کانون ها آسیب زده که مطالعه و بررسی در این خصوص انجام شده و سند تحولی تدوین و آسیب ها شناسایی و اصلاح شده اند.

وی یادآورشد: نباید سیاست های کلی و هدف اصلی که توسط شورای انقلاب فرهنگی مصوب کرده دستخوش تصمیمات مدیران قرار گیرد.

کد خبر 1728457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha