تقویت تئاتر مسجدی مانع نگاه‌ بازاری و اقتصادی به این هنر می‌شود

کهوری نژاد بر لزوم تقویت فعالیت‌های هنری در مساجد تاکید کرد و گفت: تئاتر مسجدی زمینه‌ساز گسترش اجرای آن در محلات و استقبال اهالی محلات شده و همین موجب کمرنگ شدن استقبال مردم از مراکزی می‌شود که بیشتر به دنبال اهداف اقتصادی هستند تا ترویج فرهنگ اصیل.

«سیروش کهوری‌نژاد» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم تقویت فعالیت های هنری در مساجد از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید و اظهار کرد: برگزاری دور های هنری در مساجد همانند مدرسه تئاتر شبستان موجب می شود که بچه هایی که به عرصه تئاتر وارد شده و به رشد و بالندگی می رسند، آگاهی بالاتری نسبت به زندگی فردی و اجتماعی داشته باشند.

این بازیگر سینما و تلویزیون افزود: از طرفی برگزاری دوره های هنری از جمله تئاتر در مساجد موجب می شود که نوجوانان و جوانان با محوریت مسجد با فعالیت های گروهی آشنا شوند و از این طریق می توانند در اجتماع برای کنش های اجتماعی خود برنامه ریزی داشته باشند.

وی ادامه داد: هنرجویان این دوره ها پس از کسب آموزش های لازم می توانند با وارد شدن در این حرفه و بازی در تئاترهای اثرگذار، آگاهی اجتماعی را به جامعه منتقل و در ارتقای سطح فرهنگی جامعه تاثیرگذار باشند.

این بازیگر سینما و تلویزیون به دیگر ویژگی های برگزاری دوره های هنری در مساجد اشاره و تأکید کرد:  تقویت فعالیت های هنری و تئاتر در مساجد زمینه ساز گسترش اجرای آن در محلات و استقبال اهالی محله شده و همین موجب کمرنگ شدن استقبال مردم از مراکزی می شود که بیشتر به دنبال اهداف اقتصادی هستند تا ترویج فرهنگ اصیل.

کهوری نژاد بر لزوم فراهم کردن ارتباط مداوم میان هنرجویان با استادان از سوی کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید و خاطرنشان کرد: دوره های هنری در مساجد نباید صرفاً به زمان برگزاری محدود شود، بلکه برپایی این دوره ها باید استمرار داشته باشد چراکه عرصه هنر در عین جذابیت، سخت و دشوار است، بنابراین ضرورت دارد هنرجویان پس از پایان دوره ها با کانون های فرهنگی هنری مساجد و نیز استادان ارتباط داشته باشند و این دوره ها باید در سطوح مختلف ادامه یابد.

کد خبر 1728474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha