برپایی ایستگاه سلامت در امامزاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: به مناسبت هفته جهانی قلب، ایستگاه سلامت به مدت یک روز در محل امامزاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت فعال شد.

محمدرضا حیدری، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: در این ایستگاه یک روزه، غربالگری فشار خون و قند خون برای 300 نفر، مشاوره تغذیه و توزیع پمفلت های آموزشی توسط کارشناسان مربوطه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای شبکه مرکز بهداشت شهرستان در همه زمان ها و در هر شرایطی آماده ارائه خدمت به مردم هستند که این امر به خوبی مشاهده شده است.

حیدری عنوان کرد: در ایستگاه‌های سلامت خدماتی همچون تست قند خون، سنجش فشار خون، مشاوره سبک زندگی سالم و توزیع ماسک و ژل ضد عفونی کننده به عنوان بسته‌های بهداشتی ارائه خواهد شد و امسال در راستای کمک به نیازمندان و خانواده‌های مستضعف سطح شهر و روستاها، تلاش‌های خوبی صورت گرفته و طرح‌های مهمی برای ارائه خدمات بهتر پزشکی به شهروندان در دست اجرا است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان بیان کرد: امسال با برپایی 6 ایستگاه‌ سلامت در نقاط مختلف شهر و روستا خدماتی همچون توزیع مکمل‌های دارویی، ویزیت پزشک، نمونه‌گیری قند و چربی خون ارائه شد و غربالگری سرطان روده، معاینه اولیه سرطان سینه و مشاوره‌های تغذیه و روان به شهروندان انجام شد.

حیدری با اشاره به اینکه شاخص سواد سلامت به‌عنوان یکی از عوامل مهم اجتماعی مؤثر بر سلامت است، اضافه کرد: آگاه‌سازی مردم از حقوق و مسؤولیت‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت محیط‌های ارائه مراقبت‌های سلامت در امر خود مراقبتی فردی و سازمانی، با تحقق رویکرد جامعه و انسان سالم صورت خواهد گرفت.

کد خبر 1728486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha