کانون های فرهنگی هنری مساجد باور به کار زیربنایی دارند

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اهمیت توجه به ظرفیت نیروی انسانی موجود در کانون های فرهنگی هنری مساجد عملکرد آنان را زیربنایی و سختاری توصف کرد و در ادامه بر ضرورت سهمیه دانشگاه فرهنگیان و اقدام زیربنایی در خصوص تربیت معلمان کارآمد تأکید کرد.

حجت الاسلام مختاری در جریان اهمیت کار تشکیلاتی کانون های فرهنگی هنری مساجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: همچنان که رهبرمعظم انقلاب در جریان سخنان تاریخی خود در 19 مهر فرمودند، کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش موثر و جدی در تحقق احیاء مسجد تراز اسلامی دارند.

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ افزود: کار برای مسجد به معنای فعالیت زیربنایی و ساختاری است آنچنان که کانون های فرهنگی هنری با باور به اهمیت جایگاه خود به صورت زیربنایی کارهای چشمگیر و حائز اهمیت مسجد محوری را انجام و اجرا می کنند.

کانون های فرهنگی هنری مساجد باور به کار زیربنایی دارند

به گفته وی، کانون های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت بی بدیلی در تربیت و هدایت نسل امروز دارند آنان با درک قابلیت های بی بدیل خود بسیاری از جنبه های فکری، فرهنگی، علمی و ایمانی نوجوانان و جوانانی را تقویت و رشد می دهند.

وی توضیح داد: امام مسجد به عنوان مدیر مسجد نقش تربیتی و هدایتگری دارد و در این مسیر با ارتباط متقابل و هم آهنگ با فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار پایگاه های بسیج، نسبت به تقویت انگاره های دینی و ایمانی همچنین رشد فعالیت های فرهنگی مسجد برنامه و راهبرد دارد.

حجت الاسلام مختاری در بخش دیگر سخنان خود در خصوص اهمیت افزایش میزان معلمان و جذب آنان توضیح داد: مسئله کمبود معلم با توجه به عملکرد غیراصولی بعضی از متولیان امر نسبت به دانشگاه فرهنگیان به خوبی دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه تصمیم هایی در گذشته گرفته شده که عواقب آن را امروز شاهد هستیم، عنوان کرد: سهمیه دانشگاه فرهنگیان باید رشد پیدا کند و در این مسیر زیرساخت های دانشگاه فرهنگیان نیزباید تقویت شود.

کد خبر 1728492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha