جا به جایی بیش از ۶ هزار و پانصد زائر توسط پروازهای پشتیبانی نهاجا/انجام ۶۱ سورتی پرواز پشتیبانی در ایام اربعین

امیر سرتیپ دوم جعفری گفت: در ایام اربعین بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ زائر توسط هواپیماهای پشتیبانی نیروی هوایی ارتش جا به جا شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم جعفری فرمانده پایگاه هوایی شهید لشگری در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی با ارائه گزارشی از پروازهای پشتیبانی نیروی هوایی ارتش در ایام اربعین گفت: نیروی هوایی ارتش در ایام اربعین حسینی طی۲۱ سورتی پرواز با هواپیمای ۷۴۷ اقدام به جا به جایی سه هزار و ۸۸۵ زائر با ۲۰۹ هزار پوند بار در مسیرهای هوایی مهرآباد، چابهار و اهواز کرده است.
وی در ادامه افزود: همچنین هواپیماهای ۷۰۷ نیروی هوایی ارتش با ۲۲ سورتی پرواز، دو هزار و ۲۵۰ نفر را با بیست و چهار هزا رو ۵۰۰ پوند بار در مسیر تهران به نجف و بالعکس و هواپیماهای ترابری سی۱۳۰ با ۱۴ سورتی پرواز پشتیبانی در ایلام و آبادان کار انتقال  ۵۱۹ نفر را با ۱۳هزار پوند بار را انجام داد.
فرمانده پایگاه شهید لشگری اظهار کرد: با توجه به سرعت و دقت بالا، این حجم از کار تاکنون بی‌سابقه و چشمگیر بوده است.
امیر سرتیپ دوم جعفری در پایان با اشاره پروازهای  مردم یاری توسط آمبولانس هوایی در اربعین حسینی خاطرنشان کرد: در راستای خدمت رسانی به زائران، مصدومین و بیماران بدحال در  مراسم پیاده روی اربعین حسینی، هواپیمای سی ۱۳۰ آمبولانس هوایی نهاجا نیز با ۴سورتی پرواز؛ ۱۲۵ بیمار را از شهرهای آبادان و ایلام به تهران منتقل کرد.
کد خبر 1728614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha