دوره های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در روستاها برگزار می شود

مسئول دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دوره های پیشگیری از آسیب های اجتماعی به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق روستایی فراگیر می شود.

«حمیدرضا ناطقی» در خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به برنامه های پیش روی دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهارداشت: آموزش و توانمندسازی یکی از مهمترین ماموریت ها و برنامه های امسال در مناطق روستایی توسط کانون های مساجد است.

مسئول دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: دوره های پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت موضوعات پیشگیری از طلاق و اعتیاد به مواد مخدر به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در مناطق روستایی فراگیر می شود.

وی ادامه داد: آموزش سواد رسانه ای و ارتقا سطح دانش در این حوزه جز برنامه های آموزشی است که ماموریت آن بر عهده کانون های فعال قرار گرفته و آنان نقش آفرینی در این خصوص انجام می دهند.

ناطقی، ترویج و گسترش فرهنگ و سبک زندگی ایرانی و اسلامی در روستاها را مهم خواند و اذعان داشت: همسو با محرومیت زدایی امکاناتی در این بخش از کشور، توسعه فرهنگی و رفع نیازهای این حوزه نیز باید اتجام شود که اعتلای فرهنگ ایرانی و اسلامی در مناطق روستایی نیاز است.

وی آموزش خانواده های روستایی پیرامون موضوعات مهارت زندگی را جز برنامه های امسال اعلام کرد و گفت: بخشی از کانون های فرهنگی و هنری در این حوزه فعال شده و مابقی نیز با مرور زمان طی سال های آینده این مسیر را ادامه می دهند.

شناسایی مفاخر روستا و عشایر کشور

مسئول دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به استعدادهای فعال فرهنگی و هنری در مناطق روستایی کشور، گفت: شناسایی و معرفی این استعدادها از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: شناسایی و برگزاری رویداد ملی و استانی مفاخر روستایی جز برنامه قرار گرفته و انجمن مفاخر ایران در این خصوص همکاری می کند.

ناطقی خاطرنشان کرد: این برنامه امسال برای اولین بار در استان خوزستان برگزار و نتایج و دستاوردهای آن برای دیگر استان های کشور نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

پیش بینی 17 برنامه شاخص فرهنگی و هنری برای روستا و عشایر کشور

مسئول دبیرخانه روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برنامه های سال 1402 این نهاد اشاره کرد و گفت: 17 برنامه شاخص فرهنگی و هنری برای امسال پیش بینی شده که اجرای ان مستلزم تامین اعتبار مالی است.

وی برگزاری دوره های آموزشی تربیت مربی فرهنگی و تربیتی، برگزاری جشنواره قرآنی مدها متان روستایی و عشایر، شناسایی و کمک به رشد استعدادهای فرهنگی و هنری روستا، رقابت ادبی و کتابخوانی از جمله برنامه های امسال در این بخش است.

ناطقی در خصوص روستای دوستدار کتاب گفت: سال گذشته 10 کانون فرهنگی و هنری فعال در این بخش شناسایی و از آنان با ارائه بسته های حمایتی مورد تجلیل قرار گرفت.

کد خبر 1728620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha