طرح پالایش کتاب در کتابخانه های مساجد جنوب کرمان اجرا می شود

مجید خوبی زاده از اجرای طرح پالایش کتاب کتابخانه های مساجد جنوب کرمان، خبر داد و گفت: کتاب های موجود در کتابخانه های مساجد بعد از سال ها استفاده نیاز به بازبینی و به روز رسانی دارند به همین منظور این طرح اجرا می شود.

مجید خوبی زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از اجرای طرح پالایش کتاب کتابخانه های مساجد جنوب کرمان، خبر داد و گفت: کتاب های موجود در کتابخانه های مساجد بعد از سال ها استفاده نیاز به بازبینی و به روز رسانی دارند به همین منظور این طرح اجرا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: بسیاری از کتاب ها فرسوده و بلا استفاده می باشند و برخی از کتاب های آموزشی و کمک درسی وجود دارند که به دلیل قدیمی بودن عملا مورد استفاده قرار نمی گیرند که در طرح پالایش کتاب جمع آوری می شوند.

وی بیان کرد: کتاب‌های وزین و فاخری مطابق با نیازهای روز و متناسب با فضای مسجد و کار فرهنگی چاپ شده اند که جای آنها در کتابخانه های مساجد خالی است در همین راستا ستاد کانون های مساجد کشور طرح پالایش کتاب را ارائه کرده است.

خوبی زاده اظهار کرد: در اجرای این طرح، کتاب های فرسوده از رده خارج و بلا استفاده را از کتابخانه های مساجد جمع آوری و بستر تهیه و ارسال کتاب های مفید برای آنها فراهم می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان یادآور شد: در جنوب کرمان تعداد ۲۵۱ باب کتابخانه در مساجد راه اندازی شده که از این تعداد ۲۷ باب مخزن دار   و ۲۲۳ باب باز هستند.

وی ادامه داد: طرح پالایش کتاب با اولویت کتابخانه های روستایی واقع در مساجد مناطق کم برخوردار اجرا می شود و در این راستا کتاب های فرسوده و بلا استفاده جمع آوری و به فروش می رسانیم.

خوبی زاده ابراز کرد: با مبلغ حاصل از فروش آنها، کتاب های جدید خریداری می کنیم و در اختیار کتابخانه های شرکت کننده در طرح پالایش کتاب قرار می دهیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان خاطرنشان کرد: این طرح به بروز رسانی کتابخانه ها کمک شایانی می کند و در نتیجه منتهی به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی می شود.

کد خبر 1728655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha