جاسوسی «اف بی آی» از مساجد و مسلمانان پس از حمله حماس به اسرائیل!

کمیته آمریکایی-عربی ضد تبعیض فاش کرد که گزارش های متعددی از جاسوسی از افراد و مساجد توسط «اف بی آی» پس از حملات حماس به اسرائیل دریافت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «globalvillagespace»، کمیته آمریکایی-عربی ضد تبعیض (ADC) فاش کرد که گزارش های متعددی از جاسوسی از افراد و مساجد توسط «اف بی آی» پس از حملات حماس به اسرائیل دریافت شده است.

پس از حملات اخیر حماس به اسرائیل، برخی سازمان‌ها در آمریکا به دلیل اقدامات خود در مورد اتباع فلسطینی و جوامع مسلمان تحت نظارت قرار گرفته اند.

حامیان حقوق مدنی نگرانی هایی را در مورد بازدیدهای گزارش شده از مساجد و بازداشت اتباع فلسطینی توسط ماموران فدرال مطرح کرده اند که انعکاسی از دوران پس از ۱۱ سپتامبر و هدف قرار دادن جوامع مسلمان و عرب است.

ظهور مجدد ترس در میان جوامع مسلمان

«عابد ایوب»، مدیر اجرایی کمیته آمریکایی-عربی ضد تبعیض گفت که این اقدامات باعث ایجاد ترس و نگرانی در میان جوامع مسلمان شده استکه یادآور دوره پس از ۱۱ سپتامبر است؛ زمانی که نظارت و هدفگیری مشابه بیداد می کرد.

ایوب با ابراز نگرانی در این باره پرسید: چگونه می خواهیم از خود محافظت کنیم؟

گزارش های بازداشت و بازجویی توسط دولت فدرال

کمیته آمریکایی-عربی ضد تبعیض چندین مورد از بازدید افسران «اف بی آی» از مساجد و بازجویی از رهبران اسلامی و مسلمانان را گزارش کرد.

 در یک مورد، ماموران به دنبال بازجویی از فردی بودند که توسط اداره مهاجرت و گمرک (ICE) به دلیل مشکل گرین کارت بازداشت شده بود، علیرغم اینکه او هیچ مشکل قبلی نداشت.

اقدامات «افی بی آی» نگرانی هایی را در مورد هدف قرار دادن افراد بر اساس قومیت، مذهب یا منشاء ملی ایجاد کرده است.

الگوی شیوه های اجرای قانون فدرال

آزاده شهشهانی، وکیل حقوق بشر تاکید کرد که نظارت و هدف قرار دادن بیشتر اعضای جامعه مسلمان و فلسطینی بخشی از الگوی اعمال قانون فدرال است. وی افزود: بسیاری از اعضای جامعه بازدیدهای اعلام نشده توسط «اف بی آی» را بدون دلیل قبلی،گزارش کرده اند. این اقدامات اغلب در پاسخ به رویدادهای جهانی یا به عنوان یک اقدام پیشگیرانه به کار گرفته شده اند.

زمینه گسترده تر

رائد جرار، مدیر حمایت از دموکراسی برای جهان عرب اکنون (DAWN)، بر اهمیت در نظر گرفتن هدف قرار دادن فلسطینی ها توسط فدرال در چارچوب گسترده تر سیاست ایالات متحده در مورد اسرائیل-فلسطین تأکید کرد.

 وی خاطرنشان کرد: در حالی که دولت آمریکا به اسرائیل تسلیحات می‌دهد، به طور همزمان فلسطینی‌های ساکن آمریکا را در معرض نظارت شدید قرار می‌دهد و با آنها به عنوان شهروندان درجه دوم رفتار می‌کند.

حوادث تبعیض

با تشدید نظارت سازمان های مجری قانون فدرال بر فلسطینی ها، مسلمانان و حامیان آنها، حوادث تبعیض در سراسر کشور گزارش شده است.

در نیویورک، گروهی از افراد که پرچم های اسرائیل به یک فلسطینی ۱۸ ساله حمله کردند، در حالی که برخی دیگر در طول یک تجمع، فلسطینی ها را تهدید کردند.

این حوادث نشان دهنده تنش ها و اختلافاتی است که در واکنش به درگیری اسرائیل و غزه پدید آمده است.

اولویت های «اف بی ای» زیر سوال رفته است

در حالی که «اف بی ای» به سرعت منابع را برای تحقیق در مورد فلسطینیان و حامیان آنها فعال کرده است، سابقه این آژانس در تحقیق در مورد جنایات مرتکب شده توسط اسرائیلی ها علیه شهروندان آمریکایی فلسطینی کمتر فوری به نظر می رسد.

 جرار به شیرین ابوعاقله، روزنامه نگاری که سال گذشته توسط نیروهای اسرائیلی در کرانه باختری کشته شد، اشاره کرد.

اقدامات گزارش‌شده توسط سازمان‌های مجری قانون فدرال، نگرانی‌ها را در مورد هدف قرار دادن و شناسایی اتباع فلسطینی و جوامع مسلمان برانگیخته است. در حالی که مدافعان حقوق مدنی و افراد آسیب دیده همچنان خواستار عدالت و پاسخگویی هستند، مردم با پرسش هایی در مورد تعادل بین امنیت و آزادی های مدنی و همچنین پیامدهای گسترده تر سیاست خارجی آمریکا بر جوامع داخلی دست و پنجه نرم می کنند.

کد خبر 1728664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha