کانون های فرهنگی هنری در هیئت امنای مساجد جایگاهی داشته باشند

حجت الاسلام میثم تارم گفت: پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد حتما باید در هیئت امنای مساجد یک جایگاهی داشته باشند چرا که وجود آنها به پویایی و رونق مساجد کمک شایانی می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۳ مهرماه) نشست شورای تعالی مساجد شهرستان جیرفت در دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت الاسلام میثم تارم در این نشست، گفت: هدف از تشکیل شورای تعالی مساجد همان طور که از اسم آن پیدا است، متعالی کردن مساجد یا به تعبیری مساجد را به مسجد تراز انقلاب اسلامی رسانیدن، می باشد.

امام جمعه جیرفت با تاکید بر فعال شدن مساجد، ابراز کرد: از اوضاع فعلی باید عبور کنیم تا مساجدی فعال و پر رونق داشته باشیم این مهم زمانی محقق می شود که هیئت امنای مساجد فعال و پر نشاط و ائمه جماعات نیز وقت شناس باشند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این نیز سایر نهادهای مسجدی همچون پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی هنری باید فعال باشند تا یک مسجد پویا شود.

حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی شورای تعالی مساجد این است که کمک کنند ارکان مساجد در همه زمینه ها فعال شوند تا مساجدی فعال در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

امام جمعه جیرفت با اشاره به اهمیت حضور منظم اعضای شورای تعالی مساجد در جلسات، عنوان کرد: هیئت امنای مساجد نسبت به تمدید احکام خود و معرفی افراد جدید به اداره تبلیغات اسلامی مراجعه کنند تا اقدامات لازم در این زمینه به خوبی انجام شود.

وی تصریح کرد: پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد حتما باید در هیئت امنای مساجد یک جایگاهی داشته باشند چرا که وجود آنها به پویایی و رونق مساجد کمک شایانی می کند.

حجت الاسلام تارم تعامل و همکاری ارکان مسجد به رونق و نشاط مسجد کمک می کند، گفت: گاهی بین هیئت امنای مساجد با پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری اختلافاتی به وجود می آید که عضویت این نهادها در هیئت امنای مساجد باعث می شود تا این اختلاف سلیقه و نظر در جلسات هیئت امنا با گفتگو و تعامل رفع شود.

کد خبر 1728701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha