راه‌اندازی هشتگ «مک دونالد را تحریم کن» در شبکه های اجتماعی مصر

پس از اعلام حمایت شرکت «مک‌دونالد» از ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در شبکه های اجتماعی مصر فراخوان های گسترده برای تحریم این کشور داده شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا، شبکه های اجتماعی مصر با توجه به جنایاتی که رژیم صهیونیستی در چند روز پیش علیه مردم فلسطین مرتکب شد، شاهد فراخوان های گسترده ای برای تحریم شعب مک دونالد مصر بود.

این درخواست‌ها بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشته تا جایی که کارگران شعب این شرکت در همبستگی با مردم فلسطین اعلام کردند که استعفا داده‌اند.

اخباری توسط شرکت جهانی مک‌دونالد منتشر شد که شامل تهیه غذای رایگان برای ارتش رژیم صهیونیستی بود، این خبر خشم بخش بزرگی از مصری‌ها را برانگیخت و باعث شد بسیاری از فعالان در شبکه های اجتماعی خواهان تحریم تمام شعب مک دونالد در مصر شوند.

از سوی دیگر مک‌دونالد مصر در واکنش به کمپین‌های تحریم، بیانیه‌ای صادر و آن رسانه‌های مصری منتشر شد که در آن آمده بود: «شرکت مانفودز-مک‌دونالد مصر یک شرکت 100 درصد مصری متعلق به یک تاجر مصری است و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در این کشور است.

شرکت‌های بزرگ اقتصادی در مصر، همچون Manfoods ،40000 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم برای شهروندان مصری و خانواده‌هایشان از طریق شرکای ما و تأمین‌کنندگان محلی فراهم می‌کند و در طول 30 سال فعالیت، برای راه‌اندازی طرح‌های توسعه ای و خدمت به جامعه مصری تلاش کرده است.

این شرکت همچنین گفت: ما همچنین تصریح می‌کنیم که نقش شرکت مک‌دونالد این است که به ما اجازه دهد از برند تجاری خود به صورت محلی استفاده کنیم و تجربه و دانش خود را برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان در اختیار ما قرار می‌دهد.

در پایان این بیانیه آمده است: ما بر احترام، توجه و تعهد همیشگی خود به کشور و جامعه خود تاکید داریم و کاری به سایر عوامل که در کشورهای دیگر انجام می دهند، نداریم.

فعالان در شبکه های اجتماعی هشتگ «مک دونالد را تحریم کن» راه اندازی کردند و همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کرده و برای تحریم همه شرکت هایی که از اشغال فلسطین حمایت می کنند، فراخوان دادند.

کد خبر 1728744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha