کاهش ۱۲.۵ درصدی طلاق در خراسان شمالی

مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: بر اساس آمارهای 6 ماهه نخست سال جاری، هزار و ۱۴۵ واقعه طلاق در استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۵ درصد کاهش داشته است.

علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: بر اساس آمارهای 6 ماهه نخست سال جاری، هزار و ۱۴۵ واقعه طلاق در استان رخ داده که در مدت مشابه سال گذشته این رقم ۱۳۰۸ واقعه طلاق ثبت شده که نشان از کاهش ۱۲.۵  درصدی واقعه طلاق دارد. 

وی خاطرنشان کرد: فراوانی تعداد طلاق های ثبت شده بر حسب گروه های سنی پنج ساله زوجه در زمان طلاق در گروه های سنی ۲۹-۲۵ ، ۲۴-۲۰ و ۳۴-۳۰ به ترتیب ۲۵۰ ، ۲۱۰ و ۱۹۳ واقعه و  بر حسب گروه های سنی ۵ ساله زوج در زمان طلاق در گروه های سنی ۳۴-۳۰ ، ۲۹-۲۵ و ۳۹-۳۵ به ترتیب ۲۸۷ ، ۲۳۹ و ۲۱۲ واقعه به ثبت رسیده است.

زاهدی نیا عنوان کرد:  میانگین سن طلاق در مردان در طلاق های رخ داده طی 6 ماهه نخست سال جاری در استان ۳۶ سال و میانگین سن طلاق در زنان نیز ۳۱ سال بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با بیان اینکه در سال های اخیر نرخ رشد جمعیت در این استان همواره بالاتر از میانگین کشوری گزارش شده است، بیان کرد: در خراسان شمالی بر اساس آخرین آمار، ۶۰۴ هزار و ۳۳۱ نفر از جمعیت در شهرها و ۳۹۹ هزار و ۴۵۸ نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت واقع در شمال شرق کشور است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

کد خبر 1728769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha