استفاده از سوخت پاک مطالبه مردم استان مرکزی است

حجت الاسلام موسوی گفت: استفاده از سوخت پاک، مطالبه به حق مردم و مسئولین استان، در سفرسال گذشته رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه به استان مرکزی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی در حاشیه بازدید مسئولین ارشد قضایی استان مرکزی از نیروگاه حرارتی شازند، از این نیروگاه به عنوان یک مکان مهم و استراتژیک یاد کرد و گفت: گر چه سالانه حدود ۲ درصد برق کشور توسط نیروگاه حرارتی شازند تأمین می‌ شود، اما با توجه به وضعیت خاص کشور به لحاظ تولید و توزیع برق، تولید و عدم تولید برق در این نیروگاه می‌تواند در روشنایی و خاموشی سراسری تأثیرگذار باشد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی، با بیان اینکه  امروز در این بازدید هر آنچه که مشاهده شد کار، تلاش، تجربه و کار آمدی بود، افزود: این کار و تلاش شبانه روزی بسیار قابل تقدیر است و از همه مدیران و کارکنان این نیروگاه کمال تقدیر و تشکر را داریم و به آنها خداقوت می‌گوییم.

این مقام مسئول با بیان اهمیت چگونگی تهیه سوخت برای نیروگاه، تصریح کرد: مسئولین استان الحق و الانصاف تمام توان خود را برای تهیه سوخت پاک و جایگزین برای تخصیص به این نیروگاه صرف کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این مطالبه به حق مردم و مسئولین سال گذشته در سفر رئیس محترم جمهور و رئیس محترم قوه قضائیه به استان مطرح و پیگیری شد، ادامه داد: هم‌اکنون نیروگاه از سوخت پاک استفاده می‌کند.

حجت الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: با شروع فصل سرما و استفاده از سوخت پاک در مصارف خانگی، این نیروگاه متأسفانه در تأمین سوخت دچار مشکل می شود و انتظار این است که مسئولین استان برای حل این معضل، یک انرژی واحد و هماهنگ بگذراند تا ان شاء الله این نیروگاه به سوخت پاک تجهیز شود و دیگر شاهد مسائل و مشکلات به وجود آمده به خاطر مصرف سوخت مایع نباشیم.

 حجت‌الاسلام‌ والمسلمین موسوی تأکید کرد: هر چند محدودیت ها را می دانیم، اما دستگاه قضایی در راستای اجرای اصل مهم(50 ) قانون اساسی مبنی بر اینکه سلامت افراد مقدم بر صنعت و تولید است، به جد پیگیر این موضوع خواهد شد تا حق استان مرکزی از دسترسی به انرژی پاک در کشور را به صورت عادلانه استیفاء کند و این نعمت برای مردم استان مهیا شود.

کد خبر 1728803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha