نظارت عمومی ضامن عدالت اجتماعی است

مهدوی نیا با بیان اینکه نظارت عمومی عامل و ضامن عدالت اجتماعی است، افزود: طلاب و روحانیون نقش مهمی در ترویج فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام یونس مهدوی نیا، در جلسه شورای نهادهای حوزوی  استان لرستان  اظهار داشت: برای تحقق نظارت عمومی در جامعه باید ابتدا فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شده و نشر و گسترش یابد.


مدیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با بیان اینکه بخشی از انتشار فرهنگ توسط طلاب صورت می گیرد، افزود: حوزه های علمیه لازم است با برنامه ریزی در این زمینه تلاش کنند.


وی با اشاره به نقش همکاری فرهنگی_ تبلیغی حوزه های علمیه در گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در بین طلاب و خانواده های آنان، ادامه داد: تلاش های مدیریت حوزه های علمیه استان لرستان در این زمینه جای تقدیر و تشکر دارد.


اجرای طرح ۴۰ منبر، ۴۰ مسجد در استان لرستان


حجت الاسلام مهدوی نیا، با اشاره به برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان در راستای ترویج و نهادینه سازی فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، افزود: طرح عملیاتی ۴۰ منبر، ۴۰ مسجد با موضوع فریضتین امر به معروف و نهی از منکر از برنامه های  در حال اجرای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان است.


وی با اشاره به شبهات دشمنان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر ، ادامه داد: طرح ۴۰ منبر، ۴۰ مسجد گامی برای گفتمان سازی فریضتین در جامعه است.

حجت الاسلام مهدوی نیا، با بیان اینکه طلاب و روحانیون ظرفیت بزرگی حوزه های آموزشی و فرهنگی هستند، افزود:  زمینه برای حضور روحانیون و طلاب استان در شبکه مربیان امر به معروف و نهی از منکر فراهم است.

وی ادامه داد: در این راستا دوره های آموزشی تخصصی تربیت مربی در حوزه های طلاب برادر و خواهر فراهم است و افرادی که این در این دوره های آموزشی را با موفقیت بگذارنند، به شبکه مربیان  ستاد راه می یابند.

مطالبه گری باید همراه با عقلانیت و مطالعه باشد


مدیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان لرستان با اشاره به اینکه طلاب خواهر و برادر باید مطالبه گر باشند، افزود:  هر مطالبه گر ی باید همراه با مطالعه و عقلانیت باشد.

حجت الاسلام مهدوی نیا خاطرنشان کرد: در استان لرستان نزدیک به ۱۶۰ گروه مطالبه گری تشکیل شده است که  مسائل عرصه های  مختلف چون، اقتصادی، محیط زیست، جهاد کشاورزی و.... را پی گیری می کنند.

کد خبر 1728831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha