همبستگی ستارگان ورزشی جهان با ملت فلسطین

تعدادی از ستارگان ورزشی جهان در پی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه همبستگی و همدردی خود را با ملت فلسطین اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، تعدادی از ستارگان ورزش به ویژه فوتبال از تمامی ملیت‌های همدردی و حمایت خود را از مردم نوار غزه که در معرض بمباران رژیم صهیونیستی قرار دارند، اعلام کردند.

کریم بنزما، ستاره فوتبال فرانسه و بازیکن الاتحاد عربستان  و برنده توپ طلای ۲۰۲۲ میلادی در توئیتی در پلتفرم «X» نوشت: تمام نماز و دعای ما برای ساکنان غزه است که باردیگر قربانی بمباران ظالمانه شدند و هیچ کودک و زنی از آن در امان نیست.

این پست کریم بنزما در کمتر از یک ساعت هشت میلیون بازدید داشت.

«ژول کونده» بازیکن فرانسوی تیم بارسلونا در پیامی که در استوری اینستاگرام خود گذاشته بود، نوشت: برای خواندن پیام‌ها وقت کافی بگذارید و قبل از پاسخ و قضاوت عجولانه به کلیپ‌های ویدئویی گوش دهید. این بسیار مهم است، متشکر.

پیام کونده همراه سخنان یک آمریکایی به نام «شان کینگ» همراه بود که نزدیک به چهار میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

شان در پیام طولانی باعنوان « یادداشت مهم درباره دلیل پوشش دادن فلسطین با این روش که انجام می دهم، چیست؟، نوشت: من رفیق مردم فلسطین هستم. یک مبارز علیه آپارتاید، نسل کشی و استعمار شهرک نشینان.

ریاض محرز، بازیکن منتخب تصویری از خود و بازی کشورش با کیپ ورد منتشر کرد که پرچم فلسطین را به همراه دونفر از هم تیمی‌هایش در دست دارند و روی آن نوشته شده است که "ما صلح می خواهیم".

حکیم زیاش و نصیر مزراوی و سفیان بوفال و زکریا ابوخلال و عبدالحمید الصابری، ستارگان تیم منتخب فوتبال مراکش معروف به «شیرهای اطلس» در صفحه‌های شخصی خود همبستگی و حمایت خود را با ملت فلسطین و نوار غزه اعلام کردند و بمباران اسرائیل ضد آنها را محکوم کردند.

«احمد حسن«کوکا»، بازیکن مصری باشگاه بندیک ترکیه در پیام طولانی در پلتفرمX به زبان انگلیسی نوشت: از ۱۱ سال پیش به اروپا آمدم و به همین دلیل طرفدار و دنبال کنندگان غیر عرب دارم. این متن و استوری های منتشر شده که درباره فلسطین به اشتراک گذاشتم، تقدیم به شما.

این بازیکن مصری نوشت: معتقدم که  اگر قلب کوچکی داشتند، پس از دیدن اتفاقاتی که این روزها در فلسطین رخ می دهد، بسیار غمگین می شوید. بنابراین، امیدوارم وقتی در موقعیت تصمیم گیری باشید یا خود را درباره این موضوع در موقعیت گفتگو ببینید، حقیقت را بدانید.

موسی التعمری، ستاره اردین تیم مون پلیه فرانسه در حساب اینستاگرام خود با ابراز همبستگی با فلسطین، گفت: پیام حمایت من برای فلسطین و ساکنان آن در یک هفته برای دومین بار است تا در کنار ورزشکاران و بازیکنانی باشیم که با فلسطین در طول جنگ کنونی اعلام همبستگی کردند.

«سانی بیل ویلیامز، نیوزلندی یکی از ستاره‌های راگبی از هواداران خود در پلتفرم X خواست برای غزه دعا کنند.

«رای الین» اسطوره بسکتبال آمریکا با حمایت از فلسطین در اینستاگرام کلیپ ویدئویی را بازنشر کرد که در آن دروغ رسانه‌های آمریکایی درباره واقعیتی که در نوار غزه در جریان است، را توضیح داد.

امیر خان، قهرمان بوکس المپیک بریتانیا با انتشار پیامی در پلتفرم «X»  گفت: وقتی اوکراین اخیرا مورد حمله روسیه قرار گفت. من شخصا برای حمایت از پناهندگان اوکراینی آوراه شده در اثر جنگ به لهستان سفر کردم. بسیاری از مردم درباره این جنایت ها صحبت کردند، اما دنیا نگاه می کند که چه اتفاقی در فلسطین رخ می دهد. بسیاری از دوستان و همکارانم را ساکت می بینم، چرا؟

رامی السبیعی، قهرمان مصری پرورش اندام ملقب به رامی بزرگ که در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ لقب مستر را به دست آورد، همبستگی خود را در غزه و فلسطین متنی با عنوان «غزه عزت و فلسطین سرافراز» را در اینستاگرام منتشر کرد.

مسعود اوزیل، ستاره آلمان و بازیکن سابق باشگاه فوتبال رئال مادرید در حساب کاربری خود در پلتفرم X در این باره نوشت: دعا و نماز برای انسانیت، نماز و دعا برای صلح و بی گناهان به ویژه کودکان انجام شود، آنها زندگی خود را در این جنگ دو طرفه از دست دادند و این مسئله بی نهایت فجیع و ناراحت کننده است.

 «محمد الننی» ملی پوش مصری با ابراز همبستگی و حمایت از آرمان فلسطین و محکوم کردن حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه، عکس پروفایل خود در شبکه های اجتماعی را تغییر داد و تصویری از مسجد الاقصی که بالای آن پرچم فلسطین برافراشته است، قرار داد.

از هفتم اکتبر، ارتش اسرائیل به نوار غزه را ادامه می دهد و تاکنون بیش از دو هزار و ۶۷۰ فلسطینی کشته و ۹ هزار و ۶۰۰ نفر زخمی شدند.

در عملیات طوفان الاقصی بیش از ۱۳۰۰ اسرائیلی کشته و سه هزار و ۷۱۵ نفر را زخمی و ۱۵۰ نفر اسیر شدند.

کد خبر 1728857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha