مسجدی‌ها باید جنایات رژیم صهیونیستی را برای مردم تبیین کنند

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه مسجدی‌ها باید جنایات رژیم صهیونیستی را برای مردم تبیین کنند، گفت: صهیونیزم جهانی که فراتر از کشور اسرائیل است. محتوا و مبنای حکومت‌های غربی نظیر آمریکا و انگلیس و فرانسه و کشورهای کوچک‌تر نظیر آلمان و سایر کشورها همه تابع آمریکا هستند که محتوای حاکمیت این کشور صهیونیزم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه امروز دوشنبه ۲۴ مهر ماه حجت الاسلام جواد جلالی در نشست خبری که در محل کانون‌های مساجد استان کرمانشاه برگزار شد،گفت:باورهای مردم کشورهای عربی و اسلامی تغییر پیدا کرد حتی دولتمردان آن ها، که داشتند به قول حضرت آقا روی اسب بازنده که به ذهن آن ها این بود که این اسب برنده خواهد شد داشتند شرط می بستند در حالیکه حضرت آقا یک هفته قبل از این عملیات فرمودند این اسب بازنده است. اسرائیل محو خواهد شد شما این اشتباه را نکنید که دیدیم سه روز بعد از سخنان حضرت آقا این عملیات شکل گرفت و اتفاقی که رقم خورد ملت های عرب و مسلمان و حتی دولتمردانشان به این باور رسیدند .

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: الان تغییراتی که داریم می بینیم حتی کشور قطر و کشورعربستان این ها هم که حاکمانشان به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بودند این ها آمدند و در کلام کشور قطر اعلام کرد که من گاز را قطع می کنم کشور عربستان حمایت کرد از انتفاضه فلسطین .

وی با اشاره به اینکه اسرائیل بچه تُخسِ استکبار جهانی در دامن منطقه ما است، خاطر نشان کرد: ما عبور کردیم از نظم جهانی که قدیم بر پایه صهیونیزم جهانی شکل گرفته بود و قدرت  بلامنازع (هژمون) آمریکا امروزکشورهای شرقی که در پازل غرب بازی می کردند امروز در پازل شرق، شرکت می کنند و نظر می دهند و اعلام حمایت می کنند از مقاومت فلسطین در این شرایط لازم است که نیروهای انقلاب بچه های مذهبی و امت حزب الله بر این مبنا تبیینی داشته باشند برای مردم در فضای حقیقی و در فضای مجازی است.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد:مردم در سطوح نیات و دغدغه های مختلف هستند چه مردم ما، چه مردم منطقه و جهان؛ برخی از آن ها با مسئله فلسطین ارتباط عمیق و سطح بالای اعتقادی برقرار می کنند که دستوراتی که در شرع آمده در خصوص مقابله با ظلم و کفار حربی و عنود که مقابل اسلام قرار گرفته اند و می خواهند ارزش های اسلامی را نابود کنند و مانع حاکمیت دین الهی هستند با این ها باید مبارزه کرد و آن ها را کنار زد. این لایه اعتقادی این مسئله است که سطح اعلای آن است.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه اظهار کرد: مردم غزه به عنوان یک انسان حق دارند زندگی کنند کشور داشته باشند و خاک خود را داشته باشند یک روز اسماعیل هنیه چشمش را در دهه هفتاد در شهرک و منطقه عسقلان که اسرائیلی ها امروز به آن می گویند اشگلون چشمش را باز می کند می بیند اسرائیلی ها در خانه اش را زدند بفرمایید بیرون از خانه تان. خانه، زندگی، باغ، وسایل مال ما است و ایشان آواره می شود. اسماعیل هنیه که رهبر حماس،رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس است این را به عنوان یک شخص یک انسان، حق ندارد در شهر خود، زندگی خودش و کشور خودش زندگی کند؟ چرا باید آواره باشد؟

وی گفت: یوم الله ۱۵ مهر ۱۴۰۲  یا حتی اکتبر ۲۰۲۳ شنبه هفته گذشته ما با واقعه عجیبی مواجه شدیم که به حق میشه اسم آن را یوم الله گذاشت. یوم الله روزی است که خداوند و قدرت سنن الهی و قدرت الهی ظهور و بروز ظاهری پیدا می کند طوری که کسانی که چشم دلشان کور است به چشم ظاهر هم می بینند که نمود قدرت الهی اتفاقاتی بزرگی در ۱۵ مهرماه افتاد که در تاریخ ماندگار خواهد شد که هیچ گاه ما به قبل از آن باز نمی گردیم. لذا توازن قوا تغییر کرد حتی اگر در فلسطین اشغالی با این حرکت بزرگی که نیروهای مقاومت اسلامی، بچه های غیور و توانمند و باهوش گردان های قسام شاخه نظامی نیروی مقاومت حماس آغاز کردند که در همراهی آن حزب الله لبنان و جهاد اسلامی فلسطین و انصارالله یمن و سایر گروه های مقاومت هم اعلام حمایت و همراهی کردند و حزب الله لبنان هم تا حدودی ورود پیدا کرد و در ادامه هم اتفاقات دیگری را خواهیم دید.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه اتفاق بزرگ اگر رخ داد ما هیچ گاه نمی توانیم به قبل از آن برگردیم و برنخواهد گشت دنیا به گونه ای که توازن قوا کاملا تغییر کرده است، افزود:حتی اگر آتش بسی شکل بگیرد مثل قبل نخواهد بود حضرت آقا فرمودند در مورد این مسئله که ضربه ترمیم ناپذیری و جبران ناپذیری به هیمنه و قدرت پوشالی برگرفته از تبلیغات رسانه ای رژیم صهیونیستی ضربه جبران ناپذیری بر این قدرت پوشالی وارد شد.

 مشاور و دستیار استاندار کرمانشاه در امور فرهنگی و تربیتی خاطر نشان کرد:دوتا سه میلیون جمعیت را جمع کرده در یک زندانی؛ اسمش را گذاشته اند غزه که زندگی دارند نه تفریح دارند نه آب دارند نه برق دارند همچنین پیش از این ۸ ساعت آب و برق داشتند که همان هم قطع شده است خوب ما به عنوان یک انسان هم باشیم نسبت به این مسئله نمی توانیم کنار بیاییم و سکوت کنیم به هر حال جایی بیرون می زند و یک ۱۵ مهری از آن بیرون می آید که این ها هم رفتند کار غیرانسانی نکردند.

وی گفت: ما مردم عادی نداریم در اسرائیل. همه این ها نظامی هستند خصوصا شهرک نشین ها ،شهرک نشین ها به این معنا نیست شهرک مسکونی نیست بلکه پادگان های نظامی است که در اصطلاح عربی به این ها می گویند؛ مستوطن(به شخص یا گروهی گفته می شود که به قصد استعمار و اعمال حاکمیت بر منطقه‌ای، به آن منطقه کوچ دائمی کرده و در آن منطقه شهرک یا مستوطنه جدیدی احداث می کند)  وطن گزین یا خاک گزین این ها خاک یا وطنی را گزیده و آنجا را اشغال کرده اند بدون اینکه از صاحبش اجازه بگیرد.

حجت الاسلام جلالی تاکید کرد: صهیونیزم جهانی که فراتر از کشور اسرائیل است که محتوا و مبنای حکومت های غربی نظیر آمریکا و انگلیس و فرانسه و کشورهای کوچکتر نظیر آلمان و سایر کشورها همه تابع آمریکا هستند که محتوای حاکمیت این کشور صهیونیزم است لذا صهیونیزم جهانی اگر نابود شود این غده سرطانی که در رژیم صهیونیستی اسرائیل نمودپیدا کرده است باید این را به مردم بفهمانیم که حتی اگر میخواهی پول ملی ارزش پیدا کند و معیشت خوبی داشته باشی اگر می خواهی اشتغال داشته باشی در سرزمین مادری خودت در هرجایی از ایران، بحرین، عراق، لبنان، افغانستان، پاکستان، عربستان وکشورهای آسیای غربی که مشکل نان و مسکن و آب  حل شود باید مبارزه کنی با صهیونیزم جهانی .

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه صهیونیزم جهانی یعنی همان خوی استکباری خوی استعماری که می آید ما را مستعمره خود می کند، به گونه ای که تلاش از ما و ثمره اش برای آن ها؛ کار از ما پولش برای آن ها است ،گفت: اینجا است که نقش بچه های مسجدی پر رنگ می شود و آنها باید بتوانند تبیین کنند؛ برای همه مردم چه در سطح اولیه که سطح اعتقادی است و چه در سطح اخلاقی و انسانی و چه در سطح عقل مصلحت اندیش جزیی نگر و معیشتی برخی ها که می گویند من منافعم را می خواهم. چه منفعتی برای من دارد اگر با اسرائیل مبارزه کنم؟ همچنین این ها را در ابتدا باید خود بچه های مسجد مسلط شوند و بروند در مساجد و محلات و مدارس برای مردم تبیین و تبلیغ کنند.


وی  تصریح کرد:جهاد تبیینی که حضرت آقا فرمودند یک بعدش همین است البته همه دوست دارد که در جهاد جنگ سخت هم شرکت کنند و جهاد و مبارزه و شهادت هم در پرونده عزیزان ثبت شود که ان شاء الله خدا توفیق آن را هم شامل حالمان کند ولی جهاد تبیین همیشه برای ما فراهم است . 

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه حضرت آقا فرمودند: ما نزدیک قله هستیم ، اظهار کرد: به این معنا است که ما در نظم جهانی قبلی نیستیم؛ نظم جدید هم هنوز شکل نگرفته است ما در شرایطی بی نظمی هستیم که در گوشه گوشه دنیا جنگ و اختلاف درگیری صورت گرفته است هر اتفاقی ممکن است به هفته، ماه و سال کشیده نمی شود در شکل  دهی این نظم جدید موثر باشد لذا ما نزدیک قله ایم رفتارهای ما تعیین کننده است در اینکه به قله برسیم یا به ته دره پرتاب شویم. ما در یک عصری غفلت کردیم و ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال ما را مستضعف شمردند الان حدود ۴۰ سال است بیدار شده ایم حرکت کردیم جهان وارد این تخول شده است امروز و نظم قبلی به کنار رفته و نظم نوین جهانی در حال شکل گرفتن است و تصمیم ما اثر گذار است.

 مشاور و دستیار استاندار کرمانشاه در امور فرهنگی و تربیتی گفت:یک هفته قبل دیدم که عربستان صعودی می گفت ما درصدد تداوم مذاکرات با اسرائیل هستیم ولی امروز وادار شده که منتقد باشد به اسرائیل و خواهان تشکیل کشور فلسطین باشد همچنین اتفاقات به روز تأثیر گذار است در تغییر تاکتیک ها و حتی تغییر راهبردهای اشتباه برخی از کشورها لذا ما بچه های مسجدی باید اقدام کنیم در جهت تبیین همه مردم به این اهمیت واقف شوند و ان شاء الله حمایت همگانی و عمیق مبارزه با رژیم صهیونستی و صهیونیزم جهانی در همه وجود دارد این اعتقاد عمق پیدا کند و همه یک دست با هر اعتقادی، گرایش و سلیقه ای بدانیم که رژیم صهیونیستی دشمن ایرانیت ما و حتی دشمن موجودیت ما هستند .

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در پایان تاکید کرد:آن ها با انقلاب اسلامی به تنهایی دشمنی ندارند آن ها با فرهنگ ما، تمدن ما، تاریخ ما، با کشور ما با خاک ما مشکل دارند آن ها حتی ایران یکپارچه را نمی خواهند آن ها ایرانی تکه پاره و تجزیه شده را می خواهند باید آماده و به هوش باشیم و ضمن اینکه به هوش هستیم دیگران را هم هوشیار کرده و جهاد تبیین را به جا بیاوریم.

کد خبر 1728907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha